lørdag den 11. august 2012

BANAN/PEANUTBUTTER SNACK OVERTRUKKET MED CHOKOLADE

Lyder det ikke bare lækkert? 3 skønne ingredienser kombineret - så er man sikker på man ikke går galt i byen. Jeg har fri hver mandag, og faktisk skal den helst bruges på skole, men engang i mellem sniger dig sig lige et par overspringshandlinger ind. Og når man så har handlet ind til sådan en lækker snack kan det næsten ikke gå hurtigt nok med at komme igang :)! Det hele er meget nemt, men tager lidt tid da de små snack skal trække et stykke tid i fryseren løbende. Men faktisk ideelt hvis man sidder med skolearbejde, for så laver man bare det imens. Bananerne skæres i skiver og i mellem to puttes en klat peanutbutter - jeg valgte en chrunchy slags, da jeg synes det er det lækreste. Herefter skal de stå i fryseren en times tid og så overtrækkes med chokolade. Efter de er overtrukket skal de i fryseren igen i 2-3 timer til de rigtig har sat sig. Det afhænger selvfølgelig af hvor kold man ønsker bananen skal være. Jeg opbevarede dem i fryseren, men hvis man ønsker dem blødere kan de også sagtens ligge i køleskabet :)

Ingredienser (18 stk.)
Inspriration: Not Enough Cinnamon
2 store bananer
350 g. smeltet chokolade
Peanutbutter
  1. Skær bananerne i skiver, ca 0,5 - 1,0 cm tykke. Kommer lidt an på hvor meget banan man vil have i en bid.
  2. Spred halvdelen af bananskiverne på en bageplade og placer peanutbutter ovenpå
  3. Læg den anden skive banan ovenpå peanutbutteren og sæt bagepladen i fryseren i en time
  4. Smelt chokoladen over vandbad og dyp banan-hapserne i, så de bliver helt dækket
  5. Stil de overdækkede banan-hapsere i fryseren i 2-3 timer - hvorefter de er spise klar :)

- Christine
Læs mere »

12 kommentarer:

  1. Det er da den lækreste overspringshandling, jeg længe har set. Jo det lyder fantastisk skønt! Mums tusind tak for den! Nu mangler jeg lige bananer. Ha en rigtig dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke? Elsker virkelig de overspringshandlinger der fører til en masse lækkert ;) hehe, håber du får skaffet bananer, for de er skønne! Rigtig god weekend til dig også :)

      Kh Christine

      Slet
  2. Hej Christine og Laura!
    Jeg opdagede jeres blog for en uge siden, og jeg er hermed blevet fast læser! Jeg har brugt så mange af jeres opskrifter den sidste uges tid at jeg slet ikke har tal på det, og jeg ved at det kun er begyndelsen:)
    Så tusind tak for en super blog!
    KH Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Simone!
      Hvor er du sød, dejligt at du kan bruge opskrifterne, det er vi meget glade for (så håber vi det førte til noget godt ;)), og vi håber selvfølgelig du vil blive ved med at læse med :)

      KH Christine

      Slet
  3. Det ser fantastisk ud! I torsdags lavede jeg en version kun med banan, mørk chokoladeovertræk og kokosmel. Også rigtig godt, men wau jeg må lave disse her næste gang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mmm det lyder også lækkert, nok lidt mere kalorie-lette uden den peanutbutter, selvom den nu gør det godt ;) Hehe

      Slet
  4. Banana+ peanut butter= best taste ever :D
    really have to try this recipe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Bee!
      You're so right!! I hope you like them ;)

      Slet
  5. Så fik jeg endelig afprøvet disse små "godbidder" og for dælen, hvor er de bare lækre!! :) Det er bestemt ikke sidste gang, de skal laves :)

    Iøvrigt tak for en fantastisk inspirerende blog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det lyder super godt! De skal helt sikkert også laves igen her!
      Tusind tak for de søde ord, AK! :) Hav en dejlig søndag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...