torsdag den 30. august 2012

GROV ÆGGESALAT MED AGURK OG CHILI

Hvis man synes den almindelige æggemad er ved at være lidt kedelig i det, kan man hurtigt pifte den op. Det tager ingen tid at lave en æggesalat - faktisk kan alle tingene gøres klar mens æggene koger. Denne æggesalat består af hvad jeg lige kunne finde i køleskabet: æg, lidt agurk, chili, hytteost, creme fraiche, en lille smule god mayo, lidt karry, salt og peber. Den blev spist i søndags, hvor jeg nød min sidste 'sommerferie-dag'. I mandags startede jeg nemlig på uni igen og det er faktisk lidt rart at komme igang - selvom jeg nok hurtigt kommer til at savne sommerferien en smule, heh. Heldigvis er der ikke fantastisk lang tid til næste ferie, som i kan tro jeg går og tæller ned til. Glæder mig simpelthen så meget til at komme ned og besøge Christine i Australien i midten af oktober!! :) :)

Ingredienser (til 2 pers.):
3 æg
1/2 dl creme fraiche
1 dl hytteost
1/4 agurk
1/2 chili
1 tsk god mayo
1 lille bitte smule karry
salt og peber

4 skiver hjemmebagt rugbrød 
  1. Skær agurk, chili og æg ud i ønskede stykker
  2. Kom hytteost, creme fraiche og mayo i en skål og rør det hele godt sammen
  3. Tilsæt agurk, chili og æg og bland det rundt
  4. Kom en smule karry i og smag til med salt og peber

- Laura
Læs mere »

7 kommentarer:

  1. Numme numme num! Elsker æggesalat - og denne variant skal så absolut afpøves. Den kan kun være god, med alle de lækre ting der er stoppet i den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, den var super lækker Kristine ;)! Og hvis man elsker æggesalat, kan man kun elske denne også!

      Slet
  2. Jeg er bare fan af æg og æggesalat. Tak for opskriften, den skal helt sikkert prøves! :)

    SvarSlet
  3. Den ser bare l æ k k e r ud! Lyder rigtig godt med chili, det skal jeg huske næste gang jeg laver æggesalat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Ida! Synes også Chilien gjorde det rigtig godt i salaten :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...