torsdag den 23. august 2012

TYNDE DESSERT PANDEKAGER

Endnu en opskrift fra da jeg var i sommerhus med pigerne - og den sidste ;) Disse pandekager blev spist til dessert fredag aften med lækker is og friske jordbær! Grunden til at der er marmelade og sukker med på billederne er fordi jeg troede det var det vi skulle spise til, men da vi fandt is i fryseren var det et mere oplagt valg :) Pandekagerne blev lavet sammen med min veninde Julle og de blev lavet lidt på slump, hvor vi stoppede da vi synes den rette konsistens var nået. Opskriften kan i finde nedenunder. Pandekagerne er ret 'neutrale' i det, så vi brugte dem også til aftensmad, hvor vi fik madpandekager med fyld. Pandekager er en nem og hurtig dessert der ikke kræver de vilde ingredienser. Jeg synes det er en smadder lækker dessert (eller eftermiddagssnack) til om sommeren med is og lækkert frugt eller sukker og marmelade!

Ingredienser:
4 æg
200 gram mel
300 ml mælk
1 knivspids salt

smør til stegning
  1. Pisk æg og mælk sammen i en skål
  2. Tilsæt slat
  3. Kom mel i lidt efter lidt og stop når du synes konsistensen er nået
  4. Steg pandekagerne i lidt smør på en pande - et par minutter på hver side
  5. Servér dem med lige hvad du har lyst til :)

- Laura
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. Mmh jeg elsker sådan nogle pandekager med sukker!! :) tak for opskriften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er bare en sikker vinder :) Hav en dejlig dag!

      Slet
  2. Lækker dessert lige til weekenden, TAK :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...