fredag den 5. oktober 2012

RED CHICKEN CURRY

Jeg elsker thai-mad som green- og redcurry. De er fuld af smag og så er det nemt at lave dem ekstra stærke, hvis man er til det. Når jeg laver curry serverer jeg det altid oven på ris. Egentlig får vi sjældent ris herhjemme, synes måske det er lidt kedeligt, men i disse retter hører det sig hjemme. Der bliver risen ikke så kedelig, da der er en masse væde fra curry'en som de kan suge. Det er en ret der er meget hurtig at lave og så kan man tilsætte lidt ekstra grøntsager alt efter hvad man nu har i køleskabet. Her blev det til snackpeber og porre, men man kunne også sagtens komme fx squash i. Den røde karrypasta, som jeg har brugt, har jeg fundet i føtex, men man kan helt sikkert købe den andre steder også. Jeg har lavet retten mellem-stærk, og alt efter stærkheden, er det nok en god idé at komme karrypasta'en i lidt efter lidt :-) Jeg vil forresten lige minde jer om, at jeg drager mod Australien (nærmere:SYDNEY) om en uge! Efter hvad Christine siger skulle vejret skønt, så jeg skal have sommertøjet frem igen - nøj hvor jeg glæder mig ;-)

Ingredienser (til 2-3 personer):
400 gram kyllingebryst skåret i mindre stykker
1 løg
2 fed hvidløg
1 porre
10 gram frisk ingefær
1 snack peber
1/2 grøn chili
3-4 tsk rød karrypasta
250 ml vand
1 dåse kokosmælk (stor)
Tilbehør: Ris
  1. Sæt ris over så anvist på pakken
  2. I en gryde med olie svitses løg og hvidløg
  3. Kom ingefær, rød karry pasta og vand i - rør godt rundt
  4. Kom kyllingen i gryden og kog det hele op
  5. Når kyllingen er færdig kommes kokosmælk i og tilslut porre, rød snack peber og chili
  6. Kom ris i en skål og udover risen kommes red chicken curry

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. Super fed opskrift :)

    Ud fra de billeder er jeg simpelthen nød til at forsøge mig med den ret :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Vinnie! Den er simpelthen så smagfuld :)

      Slet
  2. Det ser super lækkert ud! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, det var også rigtig lækkert :-)!

      Slet
  3. Når i siger en dåse kokosmælk er det så de små eller store? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cecilie - det er en stor dåse :-)! God søndag!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...