torsdag den 4. oktober 2012

CALZONE MED SPAGHETTI BOLOGNESE

 
Calzone - spaghetti bolognese - spaghetti bolognese - calzone!? Hvorfor ikke bare lave en calzone med spaghetti bolognese?? Det var hvert fald hvad min kæreste og jeg gjorde den anden dag. Vi havde besluttet at lave calzone med chili chorizo og tænkte at vi ligeså godt kunne lave en stor portion dej, så vi kunne have aftensmad til to dage. Derfor blev disse calzoner med spaghetti bolognese også lavet. Jeg har én gang prøve at få sådan en calzone før, men det var faktisk en fejl. Jeg havde bestilt en calzone med skinke, men da jeg kom hjem opdagede jeg til min store ærgelse at det var med spaghetti kødsovs - det var nu slet ikke så dårligt, som jeg havde troet - den hele blev hvert fald spist! Og begge vores calzoner med spaghetti bolognese blev også spist herhjemme i går :-).

Ingredienser (giver 2 stk):
Pizzadej (brugte denne opskrift, men fordoblede den)
Kødsovs (her brugte jeg samme opskrift som her)
Pasta til 2 personer
Lidt friskt basilikum
  1. Lav kødsovs efter fremgangsmåden på linket
  2. Kog pasta efter anvisning på pakken 
  3. Følg opskriften på pizzadejen og del den i 2 og rul dem ud til en oval - sørg for at der er godt med mel på bordet, det kan godt være svært at få calzonen over på bagepapir når fyldet først er på
  4. Bland pasta med kødsovs og læg det på den ene halvdel af ovalen
  5. Læg derefter den resterende pizzadej over kødsovsen og luk den fint til rundt i kanten
  6. Kom calzonerne på en bredepande og bag dem ved 220 grader i ca. 15 min (tjek om de lyder hule)
 

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. Ej hvor sjovt - det MÅ jeg simpelthen prøve :-)

    SvarSlet
  2. Vildt flotte billeder og hvor ser det lækkert ud!
    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Line, det var også ret lækkert! :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...