mandag den 8. oktober 2012

BAGTE SNACKPEBRE MED HYTTEOST/SPINAT FYLD

Jeg havde et par snackpebre i køleskabet, som skulle bruges. De blev brugt til denne ret, hvor jeg kom en blanding af hytteost og spinat ned i dem - derefter blev de bagt i ovnen. Pebrene er virkelig lette at lave og kan nemt fungerer som tilbehør til en finere ret eller fx kylling. Hvis man har lyst, kan man også komme hakket oksekød i hytteost/spinat blandingen, og spise pebrene som en ret i sig selv. Jeg er vild med hytteost og spinat sammen og denne kombination er også rigtig lækker i pebrene. På toppen rev jeg lidt gouda for at gøre dem ekstra sprøde :-) Alt efter hvor store pebrene er, kan det være de skal have lidt mere/mindre end jeg gav dem. Mine var rimelig mellem og de fik 30 minutter!



Ingredienser (tilbehør til 4 personer):
200 gram optøet spinat
20 gram flødeost (evt pikant)
150 gram hytteost
4 snackpeber
salt og peber
Lidt gouda til toppen
  1. Bland den optøede spinat sammen med hytteost og flødeost i en skål - kom også salt og peber i
  2. Skær toppen af snackpebrene, eller skær dem halvt over. Hvis de skal kunne stå, kan der skæres meget lidt af toppen
  3. Kom hytteost/spinat blandingen ned i de rensede pebre
  4. Riv evt lidt gouda på toppen
  5. Kom pebrene i et ovnfast fad og bag dem ved 200 grader i 30-35 min (alt efter hvor store pebrene er). Lad osten blive gylden

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

14 kommentarer:

  1. Uh, har lige købt en god mængde hytteost, da det lige var på tilbud - nu ved jeg godt hvad det, blandt andet, skal gå til - det ser rigtig godt ud (: Måske man skulle prøve at smide det i en squash eller aubergine.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan sagtens også komme hytteost/spinat massen i squash eller auberginer - er sikker på det også vil være smadder lækkert! :-)

      - Laura

      Slet
  2. mmm jeg elsker også spinat/hytteost kombinationen og sammen med peberfrugter mmm det skal helt sikkert prøver og de 3 ting er faktsika altid noget jeg har i mit køkken :-) så ingen undskyldning

    Tak for inspirationen

    kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor heldigt altså. Nej så er der ingen undskyldning, heh! :-)

      - Laura

      Slet
  3. Mums! - det ser lækkert ud! Min kære - snart for gamle - hytteost i køleskabet skal bruges i aften :-)

    - Janne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som god timing med denne opskrift ;-)

      - Laura

      Slet
  4. Piger !! Jeg ELSKER jeres blog :D Efter jeg har opdaget den er jeg simpelthen nødt til at kigge herinde hver dag for at se hvad i nu har fundet på.. De sidste par uge har i hvert fald halvdelen af den mad jeg har lavet været fra jeres blog ;) Jeg er vild med at det egentligt er mange af samme ingredienser der går igen, at det er "hverdagsvarer" så man ikke skal ud og finde en masse specielle ting.. og så er det altid super flot og farverig mad der kommer ud af det! Keep up the good work! :)
    - Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du altså bare sød, Ditte! Tusind tusind tak for din søde besked :-) Vi er så glade for at du kan lide bloggen og vil følge med!
      Hav en dejlig aften

      Slet
  5. Go opskrift :) Har du prøvet med en smule buko pikant ost? Bruge den ofte til noget ligende, og den giver en super god smag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vinnie! Jeg har faktisk skrevet det på i opskriften og kom ca 20 gram i af pikant, rigtig lækkert! :-)

      Slet
  6. Billederne frister virkeligt meget - ærgeligt at peberfrugt ikke har den fulde smag om vinterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan du have helt ret i, Simone! Hvis der er mere smag i squash eller aubergine, kan massen også sagtens komme deri ;-)

      Slet
  7. Uhmm som det dog smagte skønt. Har lavet det her til aften og det var en sikker succes - tak for det. :)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg meget glad for at høre, Marianne :-)

      /Laura

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...