onsdag den 10. oktober 2012

KOKOSTOPPE MED HONNING

I noget tid har jeg haft kondenseret mælk stående i køleskabet, fra en opskrift, hvor det hele ikke skulle bruges. Jeg blev enig med mig selv om, at det stod og fyldte og da bare skulle bruges :-)! Christine og jeg har før lavet bounties, som jo simpelthen er det nemmeste lige at mikse sammen. Jeg tænkte jeg ville gå i den retning, men bare i stedet lave kokostoppe. Da vi jo har så meget honning på lager, kom der også lidt af det i. Det gav toppene en super dejlig smag, man kan lige fornemme det søde fra honningen når man tager en bid. For en uges tid siden fik jeg en gave fra Dr. Oetker, hvor der bl.a var en vanilje-stangskværner. Lidt lige som en saltkværn, bare med tørrede vaniljestænker i. Den skulle selvfølgelig prøves her. Jeg elsker at bruge vaniljestænger, da de giver de små fine sorte prikker i dejen - samme effekt for man man denne kværner. Hvis man kigger efter på sine hvide toppe, kan man fornemme de fine små sorte prikker - lidt fint :-)!

Ingredienser (giver 10-12 stk):
240 gram kondenseret mælk
250 gram kokosmel
2 spsk honning (brugte Jakobsens solsikke honning)
Vanilje fra vaniljestangs kværn
  1. Bland alle ingredienserne sammen i en skål (skålen kan evt. sættes lidt på køl, så er det nemmere at forme toppe)
  2. Form massen til 10-12 toppe, sørg for at lav dem ca samme størrelse/højde
  3. Bag dem ved 175 (over/under varme) i ca. 8 minutter. Tiden afhænger selvfølgelig af hvor store man har lavet toppene, så hold øje med at de ikke bliver brændte - lige pludselig kan det gå stærkt
  4. Lad toppene køle af og dyp derefter bunden i smeltet mørk chokolade

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

8 kommentarer:

  1. Kan da vist fornemme på det hele at jeg vist snart er nødt til at få købt mig et lager af kondenseret mælk :-)
    Hvor ser de lækre ud! :-)
    Tak for inspirationen
    Mange hilsner
    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det lyder som en god idé, Gitte ;-)!

      Slet
  2. Hvor ser de altså fine ud! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Heidi - de er ikke spor' svære at lave :-)

      Slet
  3. Sådan en kværn har jeg aldrig set! Mon du kan lokkes til at smide et billede op?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe! Du kan finde et billede på denne blog: http://cutecarbs.com/2012/10/et-twist-af-vanilje/ ;-)

      Slet
  4. Fedt, kunne godt klare lidt sødt her i weekenden. Tak for opskriften ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så lidt Vinnie, de er simpelthen så lette at lave ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...