mandag den 1. oktober 2012

LIDT SØDT TIL KAFFEN

Som så mange andre mad-bloggere, har jeg også været heldig at få tilsendt en fin pakke fra Odense. Det var faktisk en overraskende fin kasse der blev afleveret af postmanden. Inden i pakken lå en pose med kransekagemasse, som jeg ved lejlighed skulle prøve. Der var også lagt et opskrift-hæfte med, hvor jeg fandt disse lækre bidder. Indlægget her skal ses mest som en anmeldelse af kransekagemassen. Jeg kan altid bedst lide at lave mine ting selv, men jeg vil da ikke afvise, at der i snævre vendinger godt kan snige sig noget ikke-hjemmelavet ind. Denne kransekagemasse var noget der sagtens kunne snige sig ind. Den var virkelig lækker og lige som en kransekage skal være. Jeg havde egentlig ikke forventet at den var så god. Kransekage er ikke noget jeg har gjort noget i, og kunne godt forestille mig, hvis jeg skulle lave kransekage, at jeg kunne finde på at vælge denne nemme løsning :-)! Posen er lavet så smart, at der i enden er en stjerne-tyl - sådan at man nemt kan sprøjte massen ud fint.

Hapsere til kaffen (giver ca. 25 stk):
1 pose Odense kransekagemasse
150 gram nougat
3/4 dl fløde
  1. Start med at forberede nougatcremen ved at varme fløden op i en pande. Hæld derefter den varme fløde udover nougat'en og rør det hele sammen til en ensartet masse. Stil cremen på køl i 1-2 timer indtil den er blevet lettere at arbejde med
  2. Sprøjt kransejagemassen ud på en bageplade med bagepapir i ønskede størrelser 
  3. Bag kagerne ved 210 grader i ca. 12 minutter (indtil de er blevet gyldne rundt i kanterne)
  4. Lad kagerne køle af
  5. Kom nougatcremen i en sprøjtepose med ønsket tyl og sprøjt creme ud på hver bund
  6. Pynt fx med mynteblade eller reven appelsinskal

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...