fredag den 26. oktober 2012

BLOMKÅLSPANDEKAGER

Dette er ikke en opskrift fra Sydney, men en ret som Laura lavede aftenen inden hun tog afsted. Der var lidt af et blomkålshoved tilbage, som skulle bruges, og det blev derfor forvandlet ind til disse fritter :-) Udover blomkål, kom der ingredienser i, som vi havde i køleskabet. Det blev til lidt hytteost, løg, persille og æg. Hvis man har gulerødder eller squash i køleskabet, kan disse rives og kommes ved også. På panden kan de godt drille lidt (synes jeg), men hvis man bare sørger for at presse dem lidt sammen når man har vendt dem, er det OK. Pandekagerne kan serveres til kylling eller fx fiskefrikadeller - de kan også spises som en ret i sig selv. I skal forresten huske at I også kan følge os på Instagram under navnet Twinfood :-)

Ingredienser (giver ca 6 mindre pandekager):
1 æg
1/4-1/2 blomskålshoved
50 gram hytteost
1/2 løg
Lidt citronsaft
salt og peber
  1. Blend blomkål i en blender indtil det ikke kan blive finere
  2. Kom den blendede blomkål i en skål og tilsæt resten af ingredienserne
  3. Varm en pande op med olie/smør og læg små klatter på panden
  4. Brug en spatel til at løsne dem lidt fra panden - så de ikke brænder fast (dette synes jeg godt kunne være svært, men hvis man bare sørger for at presse pandekagerne sammen, skal det nok gå)
  5. Vend dem efter et par minutter og steg dem gyldne på begge sider
 

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. Ej hvor spændende!

    Jeg har skrevet om 'ostepandekager' i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mums, de ostepandekager lyder da også lækre :)

      Slet
  2. næ hov jeg havde da helt overset det her indlæg - kæmpe fejl kan jeg se - mums de lyder lækre, jeg har lavet de populære kålklatter et par gange og er helt vild med dem, men de her med hyttost, mmm de må laves snart :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe - hvad er der i dine kålklatter? :-) De lyder spændende!

      Slet
    2. Det er egenligt bare en omgang tøm grøntsagsskuffen i pandekageform.
      Grundprincippet er faktist det sammen som jeres, og så varierer man bare grøntsagerne og krydderierne, de er også gode med oliven og soltørrede tomater :-)

      Slet
  3. Først skal I have ros for en super, super fin blog.
    Det inspirerer og så er jeres mad virkelig bare smukt at se på!
    I aften har jeg prøvet at lave de hersens blomkålspandekager - som I vil kunne læse i mit indlæg på min blog i dag, så blev det i stedet til blomkåls-gritte-grat...hehe
    Må øve mig, til de bliver så fine som jeres.
    /Karina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...