tirsdag den 9. oktober 2012

BAGT PASTA I TOMATSAUCE MED CHORIZO

Det var ikke så længe min suppe-søndag holdte, i søndags fik vi nemlig denne ret i stedet for suppe. Egentlig var det nok heldigt nok, for i går aftes var jeg til madklub ved min veninde hvor vi fik suppe. Så lidt smart var jeg måske, uden at vide det helt - hun havde lavet en smadder lækker ærte/kartoffelsuppe, som varmede godt! Denne ret er lidt af en 'reste-ret', da chorizo sagtens kan skiftes ud med rester af fx kylling og derudover kan man komme forskellige grøntsager i, som man har i køleskabet. Man kan også lave den super simpel, som jeg har valgt, og bare komme tomatsauce, svampe og lidt cremefraiche i. Lidt ost kom jeg også i, for at gøre den lidt cremet. Chorizo stykkerne fik virkelig retten til at smage af meget, selvom der ikke er brugt mange ingredienser. Det er helt sikkert ikke sidste gang denne ret bliver lavet herhjemme, den er så simpelthen så hurtig at lave og smager vildt godt! :-) Vi har forresten endelig begge fået nye smarte telefoner - så nu kan i også følge os på Instagram under navnet twinfood.



Ingredienser (2 personer):
Pasta til 2 personer

3 spsk creme fraiche
1 god tomatsauce (ca 400-500 gram)
150 gram svampe
chorizo skåret i mindre stykker
1 frisk mozzarella
lidt basilikum
salt og peber
  1. Kog pasta efter anvisning på pakken og hæld derefter vandet fra
  2. Lav tomatsaucen! Hvis man bruger en færdiglavet, skal den bare blandes i pastaen når denne er færdig. Kom også halvdelen af mozzarellaen i gryden med pasta, og lad den smelte
  3. Tilføj svampe, cremefraiche og chorizo til gryden med pasta - bland det hele godt sammen
  4. Smag til med basilikum, salt og peber og fordel det i et ovnfast fad
  5. Tag den sidste halvdel af mozzarellaen over retten og bag den i ovnen ved 200 grader i 20 min

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

10 kommentarer:

  1. Det lyder vildt lækkert og ikke mindst NEMT!
    Men synes aldrig rigtig jeg kan finde en god tomatsauce...
    Hvilken tomatsauce brugte du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var SÅ nemt! Jamen jeg lavede egenligt bare en af hakkede tomater, lidt tomatpure og basilikum - alle ingredienserne kan kommes direkte i pastaen ;-)

      Slet
  2. Den lyder rigtig lækker ;)

    Så længe der er chorizo i, så er jeg glad :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det gav retten en virkelig god smag! :-)

      Slet
  3. Ej, det ser godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - det var også rigtig godt! ;-)

      Slet
  4. Ej hvor lyder det vildt lækkert :) og dejlig nemt, den skal prøves af hos os. Tænker dog jeg godt kunne finde på at tilføje lidt spinat :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig nemt! God idé med spinat, er sikker på det helt sikkert vil smage godt i :-)

      Slet
  5. Mums hvor lækkert det her er en ret der straks ryger på madplanen, og hey efter en lang skoledag er det da lige præcis sådan en hurtig comfort food ret man craver ^_^

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret, Trine! Og denne ret var virkelig lækker! :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...