mandag den 19. november 2012

VARM CHOKOLADE PÅ SMÅ PINDE

Vejret bliver koldere og koldere og det betyder at jeg får mere og mere lyst til varme ting at drikke. Kaffe er en sikker vinder for mig, men for at det ikke altid skal være det, jeg tager en kop af om eftermiddagen, lavede jeg disse pinde. Det smarte ved dem er at man kun behøver 1-2 pinde (alt efter størrelse) og varm mælk og vupti så har man varmchokolade! Her blev der lavet tre forskellige slags; hvid chokolade, mørk chokolade og en blanding af hvid og mørk chokolade. I den mørke chokolade blandede jeg kakaopulver, lidt sukker og lidt salt i. Den hvide er ren chokolade, da jeg synes det ville være synd, hvis den mistede sin fine farve :-)! Det er ligegyldigt hvilke forme man bruger, de skal bare ikke være for store, jeg havde nogle hjerteforme liggende, så mine blev pinde med små hjerter på. Det er ikke meget Christine har tid til at blogge for tiden. Det skyldes at hun i går kom til Tanzania hvor hun skal besøge sin kæreste indtil hun rammer DK igen d. 22 december - jeg glæææder mig!!

Ingredienser (15-20 alt afhængig af formene):
100 gram finthakket hvid chokolade
100 gram finthakket mørk chokolade
2 spsk kakaopulver
1 spsk sukker
1 knips salt
træpinde
  1. Hvis man både bruger hvid og mørk chokolade, så start med at smelte den hvide chokolade. Tag ca. halvdelen og smelt den i et vandbad. Når næsten alt er smeltet kommes den anden hakkede halvdel i. Lad det hele smelte
  2. Kom den hvide chokolade i en plastikpose/sprøjteforme og sprøjtforme. Lav evt både nogle som er fyldt helt op og som er fyldt halvt op
  3. Brug samme fremgangsmåde som ovenover til at smelte den mørke chokolade. Her skal der også tilsætte kakaopulver, sukker og salt - bland det hele godt sammen og kom det igen i en plastikpose og derefter i formene. Kom evt. halvdelen af den mørkechokolade ovenpå den hvide
  4. Stik pinde i midten af chokoladen i formene og stil dem i køleskabet indtil de er stivnet (ca.)
  5. Opbevar dem i en lukket beholder, så kan de holde sig længe! De skal ikke opbevares i køleskabet, da de kan få smag af de andre ting.
  6. Bland to pinde med ca. 2 dl varm mælk - et skavt bailey gør den bestemt ikke dårligere! :-) Alt efter hvor stærk man ønsker chokoladen, kan man komme en pind mere i


- Laura

Follow Twin Food
Læs mere »

19 kommentarer:

  1. Uhmm, også en rigtig god værtindegave eller adventsgave :)

    Tak :0))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har du ret i Marianne, havde jeg ikke lige tænkt på :)

      Slet
  2. Hvor er de fine. Brugte selv sådanne til værtindegaver det ene år, men kan da være jeg skulle bruge fiffet med sukker og kakaopulver også :)
    Er blevet meget glad for jeres fine blog og synes der kommer nogle gode indlæg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis man tilsætter sukker og kakao kan man hvert fald sagtens nøjes med bare at tilføje varm mælk ;-)
      Og tusind tak for de søde ord, Bianca :)

      Slet
  3. Hvor er de fine, særligt de to-farvede, selvom jeg egentlig ikke er til hvid chokolade (: Elsker simpelthen hjemmelavet varm kakao i den kolde tid, men varm chokolade får jeg sjældent lavet, kunne være jeg skulle forsøge mig snart, for det er godt nok længe siden.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du har sådan et pind klar er jeg sikker på du vil lave mere varm chokolade, Anne ;-)! Så er det kun varm mælk du skal lave!

      Slet
  4. Ej, det er da en vildt god ide - jeg skal helt sikkert lave sådan nogle til min kæreste i kalendergave :-)
    Mmm, man kan også lave dem med orangesmag - uhhh..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Og ja man kan bruge alle mulige chokolade smage ;-)!

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Hvor er de fantastisk fine! :-)

    Chris

    SvarSlet
  7. Årh hvor ser det dog bare fantastisk lækkert ud! Det er da helt sikkert noget der må prøves ;)!

    SvarSlet
    Svar
    1. De er så lækre, Caro! Synes helt sikkert du skal prøve at lave dem :)

      Slet
  8. Super god idé! Hvor har du købt formene? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et godt spørgsmål! De blev købt sidste år og det har nok været i imerco eller sådan noget :-)!

      Slet
  9. Mmm, så godt det så ud! Du laver så mye god mad og slik, jeg bliver altid fristet når jeg kikker ind på din blog :-)

    SvarSlet
  10. Woaw, i er godt nok kreative! Sad lige og ledte efter nogle gode opskrifter, og her poppede jeres super fine side op! Lækre ting i laver! Den her blog må jeg huske! 5 store stjerne herfra!!! :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...