tirsdag den 27. november 2012

BAGT RØDKÅL MED FETA OG KRYDDERIER

 
Okay, det her er sidste opskrift med rødkål for denne gang. Nu har jeg nemlig fået brugt alt rødkålen der har ligget og fyldt i mit køleskab i en uges tid. Jeg kan mærke at der ikke lige foreløbig ryger et rødkål ned i kurven igen - kender i det? Ikke fordi jeg ikke kan lide det, tror bare jeg har fået mit rødkål for denne måned :-)! Hvis i har rødkål liggende i køleskabet, er dette en god ret til at få det brugt. Den er meget simpel og kræver ikke mange ingredienser. Faktisk kun rødkål og fetaost - og så kan man krydre med de krydderier man har på lager. Jeg valgte at krydre med timian og paprika!

Ingredienser (til 2 personer)
4 skiver rødkål 
fetaost
krydderier (fx timian, paprika)
salt og peber
  1. Skær rød i 4 skiver og placer dem på en bageplade med bagepapir
  2. Drys lidt olie henover rødkålen 
  3. Kom ønsket krydderi på, her blev det til timian og paprika og selvfølgelig salt og peber 
  4. Drys med feta
  5. Bag rødkålen i ovnen i ca. 20 min ved 200 grader

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

10 kommentarer:

  1. Det ser vildt lækkert og spændende ud! Efter inspiration fra jeres lækre rødkålssalat forleden til aftensmaden, må turen nu komme til at prøve denne opskrift i aften :) Glæder mig helt til at smage det....

    SvarSlet
    Svar
    1. Heh, du må også have lidt rødkål der skal bruges ;) Jeg håber denne ret faldt i smag!

      Slet
  2. hahaha, så er der virkelig intet madspild! Hvor er I gode!
    Og det ser også bare kanonlækkert ud :)

    SvarSlet
  3. Svar
    1. Jeg synes det var ret lækkert pga fetaosten! Ville nok ikke kunne spise bagt rødkål for sig selv ;)

      Slet
  4. jeg kender godt det med at man kan få nok rødkål... eller kål. Og samtidig så ELSKER jeg det bare! Sundt, billigt og godt.
    Har du prøvet at lave kålchips? Det skulle være ret godt af grøntkål nemlig....

    SvarSlet
    Svar
    1. Heh ja, samme her! :) Nej, har ikke prøvet kålchips, men det lyder da som noget spændende noget, jeg godt kunne tænke mig at prøve! Tak for tippet, Marian - og hav en dejlig dag :)!

      Slet
  5. Det ser lækkert ud - har faktisk en smule tilbage efter weekendens julemadsorgie, selvom jeg har levet af rødkålssalat m. nødder og balsamicodressing de sidste par dage :D Godt med et nyt bud på en ny anvendelsesmulighed.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det er lidt som om der skal rigtig mange mennesker til, før man får brugt et rådkølshoved på EN gang! Det lyder nu også som en lækker ret med nødder og balsamico :)!
      Hav en god dag, Anne!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...