lørdag den 17. marts 2012

LAKRIDS CHAI LATTE

Mmh, sikke en god måde at starte weekenden på - med en Lakrids Chai Latte. Egentlig har jeg ikke rigtig weekend, for jeg sidder midt i en eksamensperiode, så der skal desværre læses i dag. Det bliver en anelse hyggeligere at læse, når man sidder med en Chai Latte ved siden af, så er det næsten til at overskue. Og det er lidt mere til at overskue, når man samtidig lytter til Nik & Jay. Både Christine og jeg skal nemlig til Nik og Jay koncert i aften sammen med vores skønne veninder - det skal nok blive morsomt! :-) Chai latten her er meget meget nem at lave. Jeg plejer at bruge 'Tiger Spice' pulver fra David Rio - lige min smag. Når den originale Chai er lavet, er det bare, at tilsætte lidt sød lakridssiup - mums!



Ingredienser til Lakrids Chai Latte (1 glas): 
Mælk (mål af med glasset Chai'en skal laves i) + lidt ekstra mælk til mælkeskum                    1 1/2 spsk pulver chai med                                                                        Sød lakridssirup (tilsættes efter smag, jeg tog ca. 1-2 tsk)

Varm mælken op og hæld den over i glasset. Rør pulver i og put evt. mere, hvis du synes den mangler smag. Kom lakridssiruppen i og hæld mælkeskum på toppen. Vi har ikke en fancy mælkskummer, så vi plejer at lave mælkeskum i en stempelkande. Hvis man kommer lidt mælk i kanden og tager stemplet hurtigt op og ned bliver mælken lækkert skummet. (det er ikke sikkert at stemplet har fantastisk godt af det, men vores er ikke gået i stykker endnu :-)) Kom lidt lakridssirup på toppen til pynt.




























God weekend!
- Laura
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. I kan altid købe en mælke skummer i Tiger for en 20'er. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, det lyder som en billig og god investering ;-) tak for tippet!

      Slet
  2. Det lyder rigtigt lækkert! Jeg drikker selv David Rios chai latte pulver, men jeg har aldrig tænkt over at komme sirup i, men hvorfor ikke? Hvor kan man købe lakridssirup henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette. Jeg synes David Rios er så god! Lakridssiruppen har jeg købt i salling i Århus, men er sikker på at man også kan få den i magasin. Nogle helsekost forretninger har også lakridssirup ;-)
      God påske!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...