søndag den 13. januar 2013

PERFEKTE BLODKOGTE ÆG HOS TWIN FOOD

Et lille indlæg på en søndag morgen. Desværre er det ikke en af de gode søndag morgener, hvor man har god tid og kan sove længe. Christine skal nemlig på arbejde i dag, og da der kommer brunch selvskab, skal hun møde tidligere. Laura skal til eksamen i morgen og mangler stadig at læse noget! En sådan morgen kan nu alligevel hurtigt blive OK med et blodkogt æg. Det er faktisk noget vi får en del af her, både til morgenmad og frokost. Det er super nemt, da de rimelig meget passer sig selv og man derfor sagtens kan lave noget andet imens de koger.


Lad vandet koget, kom ægget i og giv det 7 min - nemmere bliver det ikke!
Hvis det er et stort æg skal det nok have 30 sek. mere og hvis det er et ret lille æg, 30 sek. mindre. Når æggene er færdige så lad koldt vand køle æggene ned i et par minutter - nyd dem med salt :-)!

Har i nogle spændende planer for sådan en søndag som i dag?

Vi håber jeres dag bliver dejlig :-)!
- Laura og Christine
Follow Twin Food
Læs mere »

8 kommentarer:

  1. arhhh - se, jeg synes faktisk at blødkogte æg gerne må være lidt mere bløde end dem i koger. Vi koger dem gerne (på samme måde) i 6 min. Og så synes jeg det smager allerbedste hvis det lige står og hviler ca 10 min inden jeg spiser det - så er det PERFEKT til mig. Vi spiser altid blødkogte æg i weekenden!

    God arbejds- og læselyst til jer. Og glædelig søndag morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe - det er godt at vide at man kan give dem lidt mindre :)! Jeg har prøvet et par gange, hvor de har fået alt for lidt og er alt for bløde, så tror det er det jeg er bange for at der kommer til at ske ;-)!

      Slet
  2. Det smager desuden også himmelsk at dryppe 1-2 dråber æblecidereddike ned i det blødkogte, samt en lille bitte klat smør og lade det smelte. Derefter salt og peber. Og hvis man virkelig skal flotte sig, så dypper man en frisk, blancheret asparges ned i herligheden :-) MUMS!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke et par fif du kommer med! Har aldrig hørt det med æblecidereddike og smør - det skal da prøves!! :)

      Slet
  3. Ja de ser godt nok rimelig gode ud :-)! Spiser simpelthen for lidt blødkogte æg, de smager jo så godt!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør det nemlig og er super lette at lave!! :) :)

      Slet
  4. Min søndag morgen stod også på blødkogt æg - som den står på hver eneste morgen. Det er en fantastisk start på dagen.. :)

    Min søndag er gået med at pakke til en lille ferie til New York. Tænker i har været der - er der noget spændende man skal se? (som ikke er så turistet)
    Eller et lækkert sted at spise?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er det nemlig, Janne :)!
      Ej hvor lækkert at du/I skal til New York - gid det var os :) Vi har været der én gang og sikke en fantastisk by! VI var på en smadder hyggeligt café til morgenmad (http://www.cafeteriagroup.com/about.php), deres musli og pandekager var mega gode!! vi synes det var et rigtig godt sted
      Hav en rigtig god tur!!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...