tirsdag den 4. december 2012

RØDBEDE SLAW MED HONNING OG INGEFÆR


Dette er endnu en opskrift, der skulle afprøves fra jakobsens. Grunden til jeg deler den med jer, er selvfølgelig fordi jeg synes den er værd at dele ;-)! Den var nemlig ret så lækker. Slaw'en havde en masse smag og man kunne sagtens fornemme det søde fra honningen, det sure fra limen og det lidt stærke fra ingefæren. Alt efter hvad man er til, kan man selvfølgelig bare justerer på ingredienserne eller undlade fx. ingefær. Sesamfrøene giver et ekstra knas til salaten. Min kæreste og jeg spiste den til kylling, hvor vi begge var enige om, at den gik godt til :-)! Et trick når man skal skrælle rødbeder er at få fat i nogle engangs-handsker, så man ikke ender med røde hænder. Et alternativ til handsker kan være en plastikpose - men det kan godt være lidt svært at styre, heh. 

Ingredienser (til 2 personer):
2-3 rødbeder
saft fra 1/2 lime
1-2 spsk honning jakobsens økologisk blomster honning
sesamfrø 
1 fed hvidløg
Finthakket ingefær der svarer til ca. 1 spsk 
salt og peber
  1. Skræl rødbeder og riv dem på den grove side af et rivejern
  2. Hak hvidløg og ingefær
  3. Lav en dressing af limesaft, honning, sesamfrø (1-2 tsk), ingefær, hvidløg, salt og peber
  4. Bland dressingen i rødbederne

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. Det lyder godt nok lækkert!

    SvarSlet
  2. Til tricket med rødbeder... tænk jeg har aldrig syntes, det var et problem og har aldrig brugt engangshandsker.
    Jeg sørger bare for masser af rindende koldt vandt... det gælder også, når værktøjet skal gøres rent. Skyld kun i koldt vand og farven preller af ;-D
    Iøvrigt ser opskriften lækker ud... og lyder som noget for mine smagsløg ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe hvor sjovt. Jeg hader at få de røde fingre :-P Jeg skriver tricket med det kolde vand bag ørene, tak for det ;)

      Slet
  3. Svar
    1. Taak, Kristine! Det var en ret spændende og lækker kombi! :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...