mandag den 17. december 2012

AVOCADO SHAKE

Det hele startede med ideén om en lækker avocado shake, men endte faktisk ud med noget lidt andet. Jeg havde 3 avocadoer liggende, som var på vippen til at skulle smides ud. I stedet for at smide dem ud, besluttede jeg mig for, at lave dem til en avocado shake. Sådan en shake har en intens smag af avocado og man kan helt sikkert ikke drikke særlig meget, før man får kvalme (jeg kunne hvert fald ikke). Jeg var tæt på at smide den resterende shake ud, men i stedet kom den oven på en rugbrøds mad med tun - der fungerede den heldigvis godt! Jeg tror ikke jeg skal lave avocado shake lige forløbet, og hvis jeg skal, skal det bare være et shot. Er der nogen af jer der har bruget at lave en avocado shake - og hvad synes I om den!?

Ingredienser:
3 mindre avocadoer
2-3 spsk agave sirup
2-3 dl mælk
  1. Blend avocadoerne med lidt af mælken - tilsæt mælk indtil den er cremet i det
  2. kom sirup i og server i shot glas

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

14 kommentarer:

  1. Det lyder spændende med en avocado-shake, det har jeg aldrig prøvet. Måske man skulle prøve at lave den med vand og for eksempel tilsætte æble og ingefær for at gøre det lidt friskere? Hvis man har modne avocadoer, der skal bruges NU, kan jeg også anbefale denne kage: http://madpaamad.wordpress.com/2012/12/02/ra-chokolade-ganache-taerte/
    Eller bare moussen :)

    Venlig hilsen Nina.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det lyder som en rigtig god idé med æble, ingefær og vand. Og kagen ser da også bare helt vildt lækker ud! Jeg har aldrig prøvet at lave kager med avocado, så det kunne være, at det skulle prøves næste gang :)
      Tak for din kommentar, Nina og hav en god jul!

      Slet
  2. Jeg laver tit smoothies med avocado, faktisk som Nina skriver med æbler og ingefær, jeg tilsætter også hindbær og frisk spinat og lidt honning hvis det skal være sødt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den smoothie lyder en del bedre en min avocado shake ;-)! Tak for kommentaren!

      Slet
  3. Uha - det har jeg prøvet...for mange år siden i Indonesien. avocado/chokolade Shake...irrkkksss. Der gik mange ÅR før jeg kunne spise avocado igen...
    Jeg tror det er en god ide med lidt syre for at balancere ... Men stadig...for mig skal avocado ikke drikkes... Men det ser fint ud.
    Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, kunne heldigvis spise avocado dagen efter, men har da ikke lige lyst til at drikke sådan en igen :)!

      Slet
  4. Avocadoshake med spinat og æblemost er altså lækkert og bestemt ikke kvalmende. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet Sisse - det er skrevet bag øret! :)
      Hav en god jul!

      Slet
  5. Hej! Jeg vil bare fortælle, at jeg har fulgt jeres blog et stykke tid, men aldrig skrevet en kommentar.. Men jeg vil gerne give jer et skulderklap for jeres dejligt varierende mad og jeres utroligt inspirerende billeder! Tak for at I har gjort mine overspringshandlinger en lille smule relevante :o)

    Kig gerne forbi min blog. Jeg er lige startet (Jeg kunne jo efterhånden jeres udenad!): www.madsomstuderende.wordpress.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, hvor er det en dejlig kommentar at få :)
      Vil kigge forbi din nye blog med det samme!

      Slet
  6. Du skulle måske istedet prøve denne shake, som er intet mindre end fantastisk! Jeg drikker den faktisk ofte som morgenmad, eller bare som en lille eftermiddagssnack.

    Til et stort klas:
    - En lille avocado
    - En lille banan
    - Lidt mælk/soyamælk/mandelmælk
    - Vanillepulver
    - En stor skefuld kakaopulver
    - Evt et par dadler

    Og så er det ellers bare fremgangsmetoden; blend, blend, blend! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, Amanda - den lyder rigtig lækker den shake :)

      Slet
  7. Har du nogensinde smagt avocado juicen fra 'joe and the juice'? Den er altså mægtig god. Jeg har lavet min egen version, som ser således ud (opg som i øvrigt indeholder en del mere protein, så den mætter i længere tid):
    - 1/2 avocado
    - 150 ml æblejuice
    - 50g fromage frais
    - 1 spsk sojaprotein (el. anden proteinpulver)
    - 1/2-1 citron
    - evt. lidt vand.

    Synes selv at det smager vædig godt, især det syrlige fra æble og citron er med til at skabe balance :)

    xxoo, Amelia
    blog om MAD og SPISEFORSTYRRELSER: weweremeanttosparkle.wordpress.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din opskrift, Amelia - er sikker på den smager meget bedre end den jeg prøvede ;-)!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...