tirsdag den 18. december 2012

SALAT MED AVOCADO OG RØGET LAKS

Først og fremmest; tusind tak for jeres kommentarer til hvordan jeg næste gang skal bruge mine overmodne avocadoer ;-)! Denne ret opstod, da der var laks i køleskabet der skulle bruges. Den er meget nem og ret let i det - man føler sig derfor ikke helt proppet bagefter. Salaten består af laks, avocado, agurk og spinatblade. På toppen er der pyntet med lidt brøndkarse. Derudover lavede jeg en dressing af lime, honning og sesamfrø. I dag har jeg haft sidste undervisningstime og det betyder jo egentlig juleferie! Men da jeg lige har en eksamen på torsdag, bliver det først der, jeg rigtig kan nyde ferien, jeg er nemlig så heldig, at min næste eksamen først ligger i midten af januar :-)!

Ingredienser:
3-4 stykker røget laks
1 avocado
salat blade/rucola
Agurk
  1. Skær avocado og agurk i mindre stykker
  2. Anret et fad med spinat blade nederst og derefter avocado, agurk og laks
  3. Pynt evt. med brøndkarse på toppen
  4. Hvis man vil kan man lave en dressing til af 1/2 lime, ca. 1 spsk honning og sesamfrø

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

8 kommentarer:

  1. mmmm laks og avokado - perfekt kombi :-)

    Held og lykke med din eksamen!

    SvarSlet
  2. Nam nam!! Det ser sørme godt ud - skal helt sikkert prøves :-)
    Held og lykke med din eksamen.

    http://byjeanettechristina.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, Christina! :)
      Mange mange tak!

      Slet
  3. Som gravid CRAWER jeg nu denne salat, mums den ser lækker ud! :)

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
  4. Så blev man følger nummer 1400! :-D Ser rigtig lækkert ud!
    - Julia, Foodallaroundtheworlddk.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jubiiiii!! Tusind tak fordi du gider at følge med, Julia - det er så dejligt!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...