onsdag den 12. december 2012

BURGER DRESSING


I fredags var mine forældre og lillebror inviteret til hjemmelavede burgere. For at gøre det ekstra lækkert ville jeg prøve at lave en burger-dressing. Opskriften faldt jeg over på en hjemmeside for lidt tid siden og gemte den på computeren. I dressingen er der egentlig bare ingredienser, som man normalt vil komme i en burger + lidt ekstra. Den består af mayo, ketchup, sennep, cornichoner, hvidløg og blev krydret med paprika, cayennepeber og salt. Hele bordet synes at dressingen var et hit (inkl. mig selv), så denne dressing skal hvert fald på bordet igen, næste gang der skal laves burgere.

Ingredienser (1 mellem skål):
1 dl hellmanns mayo
2 spsk ketchup
ca. 1 spsk sennep
4-5 cornichoner
1/2 tsk paprika
1-2 fed hvidløg
salt og cayennepeber
  1. Blend mayo, ketchup, sennep, cornichoner, paprika og hvidløg sammen i en blender
  2. Hvis man er meget vild med sennep, er det muligt der skal en anelse mere i af denne
  3. Smag til med salt og cayenne peber

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. Den lyder som lige noget for mig den dressing :-)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også den var rigtig lækker og den er bare super god i en burger :)

      Slet
  2. Ej og vi skal have burgere i næste uge, mon ikke man skulle pifte dem lidt op med den her dressing :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg helt sikkert du skal gøre, Trine :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...