søndag den 16. december 2012

SVAMPET ÆBLEKAGE - ADVENTSSNACK #3

1. advent blev fejret i vores nye sommerhus på sjælland med vores mormor og morfar. Der skulle selvfølgelig være lidt sødt til kaffen, og det er her denne æblekage kommer ind i spillet. Den blev nemlig lavet til eftermiddagskaffen. Inspirationen stammer fra et af de mange madblade der blev læst, mens jeg besøgte Christine i Australien. Kagen er super til en kop kaffe/the med en smule creme fraiche eller vaniljeis på toppen. Man kan gøre den ekstra julet ved at drysse med kanelsukker på toppen, inden den kommer i ovnen. I ønskes alle en dejlig 3. advent :-)

Ingredienser (1 stor springform):
5 æbler
3 æg
150 gram smør
4 spsk honnig
200 gram mel
150 gram sukker

Til toppen: 2 spsk kanelsukker
Pynt: Hakkede pisctacienødder
  1. Skær æbler ud i skiver (skræl dem evt. inden)
  2. Pisk smør og sukker luftigt
  3. Tilsæt derefter et æg ad gangen, mens der stadig piskes
  4. Kom honningen i og tilslut mel
  5. Smør en springform og fordel dejen i denne. Arranger derefter æbleskiverne på toppen og pres dem lidt ned i dejen
  6. Drys med lidt kanelsukker på toppen og bag kagen ved 180 grader i 25-35 minutter
  7. Nyd kagen lun eller lad den køle helt af inden den serveres

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

14 kommentarer:

  1. Den ser så lækker ud!

    SvarSlet
  2. Hvor ser den lækker ud! elsker æblekage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så synes jeg helt sikkert du skal prøve denne :)

      Slet
  3. Mums, det ser virkelig lækker ud - dejligt med så skønt et indslag til advents hyggen. Du har sikkert også noget dejlig til bordet idag. Håber I nyder december, og tusind tak for opskriften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød! Jeg håber også du nyder december, du kan tro jeg følger med i din julekalender :-)!

      Slet
  4. Det ser bare uartigt ud, mums!

    - Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
  5. Hejsa, er tilfældigt rendt ind i jeres blog - oprindeligt nysgerrig på "twin-tingen" - fordi jeg selv har tvillinger (små)...men så blev jeg fanget af al den lækre mad og de FLOTTESTE billeder. Virkelig flot! Så tak for masser inspiration og et dejligt sted at søge hen, når mine tvillinger ikke levner meget tid til kokkeri.
    Kærligst Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla! Dejligt du kom forbi bloggen, vi håber du vil blive ved med at kigge med :) Det er sjovt det med, at når man er tvilling / har tvillinger synes man det er rigtig sjovt når man møder andre der også er ;-)! Vi har det på samme måde :)

      Slet
  6. Jeg synes simpelthen at jeres kage ser så lækker ud! Dejligt at det stadigvæk er æble-seasong, så jeg også kan nå at bage den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det kan du tro at den også var, Linn! :-)
      Hav en dejlig jul!

      Slet
  7. Den ser jo vanvittig lækker ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Lina - den var også ret lækker ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...