fredag den 21. december 2012

INGEFÆRSHOT MED ÆBLE OG CITRON

YES- i går fik jeg juleferie og det betyder, at jeg i dag kan starte dagen meget stille og roligt. Det blev bl.a med et ingefærshot. Jeg er ret vild med ingefær og specielt den stærke krads smag, som ingefæren kan give i halsen. Jeg brugte min juicemaskine til at lave shot'tet og udover ingefær, røg der også et par æbler og citron gennem juicemaskinen. Det blev et sindsygt lækker shot og jeg kan love jer at man vågner helt op bagefter. I dag drager jeg mod Odense med min lillebror, hvor julen skal fejres sammen med hele min mors familie. Min bedste julegave ved jeg allerede, og det er at Christine kommer hjem i morgen. Kl ca. 7:00 skal hun hentes i Kastrup og det kan simpelthen ikke beskrives, hvor meget jeg glæder mig til at se hende igen!! :-)

Ingredienser (giver 3-4 shot):
70 gram Ingefær (vægten er med skral)
2 æbler
1/2-1 økologisk citron
  1. Start med at tage skallen af ingefæren (Dette kan gøres med en teske - så er der ikke så meget ingefær der går til spilde)
  2. Skær også skal af citronen
  3. Kom alle tingene igennem en saftpresser
  4. Hvis den er for sur, kan man tilsætte lidt honning (det gjorde jeg ikke)

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. mmmh - det ser lækkert ud :)

    SvarSlet
  2. Sikke en lækker måde at starte dagen på. Jeg får også af og til ingefær-shot om morgenen - så lækkert!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, Line - det er nemlig en rigtig god måde, at starte dagen på :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...