søndag den 2. december 2012

BOUNTYKUGLER MED ET TWIST - ADVENTSSNACK #1


I onsdag var det min tur til at have madklubben på besøg og der skulle selvfølgelig lidt lækkert på bordet. Det blev til disse bountykugler med et twist. Twistet kommer af, at jeg har pyntet med frysetørret passionfrugt, hakkede pistacienødder og frysetørrede hindbær - jeg synes at frysetørrede passionsfrugt og hindbær giver et friskt pust til de små kugler. Opskriften er præcis den samme, som da Christine og jeg for længe siden lavede bounty bars, udover der er tilføjet lidt vaniljesukker. Kuglerne tager ikke lang tid at lave og man kan nemt lave dem klar dagen inden, hvis man skal bruge dem til en gæste-aften/middag. De skal bare opbevares i en lufttæt beholder i køleskabet, så skal de nok holde sig godt :-)! De kan også sagtens bruges som advents-hygge-snack, og hvis man tør, kan man jo prøve at drysse med lidt kanel!

Ingredienser (giver 20 store):
1 dåse kondenseret mælk
350 gram kokosmel
1 tsk vaniljesukker (eller et par twist på en vanilje-twister)
200 gram chokolade (Evt 100 gram hvid og 100 gram mørk)

Pynt: Frysetørret passionfrugt, hakkede pistacienødder og frysetørrede hindbær
  1. Bland kondenseret mælk og kokosmel sammen i en skål
  2. Tilsæt vaniljepulver og rør godt rundt
  3. Stil massen på køl 1 times tid
  4. Form massen til kugler (eller aflænge bounty bars)
  5. Stil de formede kugler på kul igen (gerne natten over) i ca. en time
  6. Smelt chokoladen over vandbad og dyp kuglerne en ad gangen
  7. Pynt med passionsfrugt, hakkede pistacienødder og frysetørrede hindbær (eller andre lækre sager)

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

12 kommentarer:

  1. De ser lækre ud, Jeg kender godt frysetørret hindbær, men hvor kan man købe passionspulver?
    Jeg bor i København.
    Glædelig 1. advent

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kristina! Så skal du til Torvehallerne, det er hvert fald der jeg har købt mit ;)

      Slet
  2. Hvor er de fine.. jeg har ligenøjagtig selv fundet en masse frem til at drysse på mine!! hvis mine bare kommer til at se halv så gode ud <3 <3 <3 <3 nam nam

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, heldigvis smager de her godt ligegyldigt hvordan de ser ud! :)

      Slet
  3. Hvor ser de bare flotte og lækre ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Maria ;)! Håber du havde en god 1. advent!

      Slet
  4. Helt vildt fine! Det er godt nok blevet in at bruge frysetørrede hindbær til meget, men det ser jo også kanonfint ud. Hvor har du været krea! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og nok i det hele taget bare frysetørrede ting - de kan også hurtigt pynte en masse op ;-)!

      Slet
  5. Hvor ser de smukke ud - elsker at det er ægte julet, med rød og grønt drys (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det var faktisk ikke gennemtænkt - men kan da godt se hvad du mener ;-)!

      Slet
  6. Hvor er det en god ide at drysse med frysetørret passionsfrugt!
    Jeg lavede hjemmelavede bounty for første gang igår. De blev super gode, og jeg har allerede nu flere ideer til hvordan de kan twistes. Tak for inspirationen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er simpelthen så mange måder hvorpå de kan twistes og jeg synes de bliver lige lækre hver gang ;-)!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...