fredag den 17. februar 2012

CHOCOLATE CHIP COOKIES MED OREOS

Så er vi ved, at være på toppen igen. Jeg har længe siddet og kigget på opskriften til disse cookies, og da vi forleden dag var ude at handle, faldt jeg over mini oreos. Helt perfekt til cookies'ne, som egentlig skulle laves med normale oreos, men jeg ville lave dem mindre - og brugte derfor mini oreos i stedet. Det er en super nem opskrift, som man helt sikkert også bare vil kunne lave normale chocolate chip cookies med. Jeg kan virkelig godt lide oreos, og har slet ikke nogen stop-knap, når jeg først er begyndt at spise dem - derfor er de her cookies lige noget for mig. Jeg er sikker på at alle andre der også kan lide oreos, også vil elske disse :-)

- Laura

Ingredienser til cookies med oreos (ca. 18 stk):
1 æg
1 tsk bagepulver
115 gram smør
1/2 cup brun farin
1/2 cup sukker
2 tsk vaniljesukker
1 1/2 cup mel
100 gram hakket mørk chokolade
18 x mini oreos

Først piskes smør, brun farin og sukker godt sammen. Tilsæt ægget og sørg for at det hele er blandet godt. Tilsæt vaniljesukker, bagepulver og mel - det hele blandes sammen til en tyk dej-masse. Kom den hakkede chokolade i, og dejen er klar!
Put en klump dej på hver side af oreo'en og sørg for, at hele oreo'en dækkes af dej. Gør det med dem alle og læg dem på en bredepande.
Bag cookies'ne i ovnen ved 175 grader i 10 min.

MUMS!!!

- Laura
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. im soooo gonna make this! yummy..

    SvarSlet
    Svar
    1. HI likeadoll. They are so yummy, I know you'll like them! :-)
      // Laura

      Slet
  2. Arhhh, hvor er de sjove! Og det er jo så smart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Noerrebro, det er såå smart og du kan tro de smager godt - vi er allerede blevet afhængige :-)

      Slet
  3. De ser jo sygt gode ud! - men hvor meget er en cup?

    SvarSlet
    Svar
    1. De er simpelthen så gode ;-)! En cup svarer til 128 gram ved mel og 201 gram ved sukker - håber det kan bruges.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...