tirsdag den 10. januar 2012

TARTINE BREAD DAG 4

(Billedet er taget fra bogen "Tartine Bread" af Chad Robertson)
Så er der gået 4 dage siden jeg startede på min surdej til mit brød. I dag er faktisk ikke særlig forskellig fra i går, for det var præcis det samme der skulle ske. 80 % skulle fjernes og i stedet skulle man tilføje lige dele af 50/50 melblandingen og vand. Den lugtede også ligeså grimt som i går, så i dag fandt jeg en klemme jeg kunne sætte på næsten i mens jeg skulle kassere de 80 % - det hjalp ret meget. Christine er begyndt at klage over, at der lugter i lejligheden hvor den står - så vil håbe at noget at lugten snart går væk. Det er heldigvis ikke så slemt når man lige har tilsat nyt mel og vand :-)

- Laura
Læs mere »

2 kommentarer:

  1. Det virker ret omfattende synes jeg, hvordan bliver mon resultatet og hvornår?
    knus mormor

    SvarSlet
  2. Hej mormor
    Ja det synes jeg også, men lige nu er jeg jo også kun ved at lave surdejen :-). Jeg håber at der kommer et brød ud af det inden en uge, skal have tilsat de 2 kg mel (som jeg blandede i starten) til den inden jeg begynder at bruge det i et brød. Er meget spændt på hvordan resultatet bliver!
    Hils, Knus Laura

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...