lørdag den 18. februar 2012

STEGTE KAMMUSLINGER MED MANGO/AVOCADO SALSA

I tirsdags var det valentines aften og det var det selvfølgelig også i lejligheden. Jeg havde inviteret min kæreste op til en middag, hvor de her kammuslinger blev serveret som forret, sammen med lidt cava. Mums - det var lækkert! Jeg havde længe tænkt på hvad der skulle laves, og da jeg aldrig har prøvet at lave kammuslinger selv, blev det dét.
I salsaen blev der udover mango og avocado blandet lidt chili, frisk hakket basilikum, cherry tomater og lidt olie. Jeg kan godt lide den lidt grov og hakkede derfor ikke ingredienserne alt for fint. Det er en nem salsa, der sagtens kan bruges til en masse andet også. Sørg dog for at både mango og avocado er godt modne. Kammuslinger blev fundet på frost, og er bestemt ikke som de store flotte der findes ved fiskehandleren. Så ja køb dem hos fiskehandleren ;-) På toppen blev der drysset med lidt rødbede chips!

- Christine
Ingredienser
1 mango
1 avocado
1/5 chili
6 cherry tomater
1 spsk. olie
evt. lidt citronsaft
Smag til med salt og peber
Hak alle ingredienserne (fint eller groft alt efter hvad man ønsker) og bland alle ingredienser godt sammen. Lad den stå på køl hvert fald 1/2 times tid inden servering.

Steg kammuslingerne på en meget varm pande i smør - et par minutter på hver side og anret dem sammen med mango / avocado salsaen på friske spinatblade.

Her et lille billede af den lækre kage, jeg var så heldig at få, sammen med en rose og en flaske champagne! Den var lækker!

- Christine
Læs mere »

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...