mandag den 24. september 2012

CREMET PASTA MED TUN OG SWEET POTATO

En nem aftensmad skal der til, når man ikke lige magter det store. Hernede har jeg på min hylde i vores lille tør-rum altid en dåse tun og lidt pasta stående. Det kan altid bruges, hvis ikke man magter at handle - ligesom en lille redning! I køleskabet havde jeg også lidt squash, sweet potato og creme fraiche, der skulle bruges. På panden blev squash, sweet potato og tunen stegt, der blev rørt lidt creme fraiche ved, hvorefter den kogte pasta blev vendt i. Hvis ikke man har de nævnte grøntsager, kan man bare bruge hvad man i stedet har! Retten blev lækker og cremet, og i og med den kun tager 15-20 min. er det et sikkert hit hos mig ;-). Håber i har haft en dejlig weekend hjemme i Danmark. Min har været fantastisk - 2 dage på stranden med fuld sol. Så er sommeren vidst på vej :-)

Ingredienser (1 pers.)
Fuldkornspasta til 1 pers.
1/2 squash
1/2 sweet potato
1 dåse tun
1 dl. creme fraiche light
Paprika, salt og peber

  1. Kog pastaen efter anvisningen på pakken
  2. Sweet potato skrælles og skæres i tern sammen med squashen
  3. Steg sweet potato på panden og efter ca. 5 min. tilsættes squash og tun.
  4. Når pastaen er færdigkogt blandes creme fraichen sammen med sweet potato og squash på panden
  5. Vend herefter pastaen i blandingen og servér.
- Christine
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. Det ser virkelig lækkert ud! Det skal helt sikkert prøves inden alt for længe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi! Tusind tak, det var også bare lækkert!
      God fornøjelse :-)

      Slet
  2. Det lyder bare rigtig lækkert og passer fint til det kedelige vejr herhjemme i DK :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Godt at den også kan spises i DK ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...