tirsdag den 4. september 2012

15 MINUTTERS PASTARET MED RICOTTA OG SPINAT

Dette er faktisk en ret, som jeg har haft lyst til at prøve længe. Retten tager ca. 15 min at lave (selvfølgelig afhænger det af hvor længe pastaen skal have), men lover at det ikke er meget galt ;)! Hvis man har frisk pasta kan den måske laves på bare 5 min! Efter pastaen er kogt al dente, skal den blandes med ricotta og spinat - her blev der også tilføjet lidt forårsløg. Faktisk kan man nemt tilsætte hvad man lige har i køleskabet sammen med ricotta. Retten var lige som jeg havde tænkt cremet og lækker. Det er en perfekt ret til de dage hvor man er sent hjemme og ikke orker at stå særlig længe i køkkenet. Den kan også sagtens fungerer som tilbehør til kød, fjerkræ eller kylling. Min kæreste lavede ovnbagt kylling med citronpeber til, det var super lækkert! Hvis man vil forkæle sig selv lidt ekstra, kan man komme lidt parmesan på toppen :)

Ingredienser (til 2 personer):
Pasta til 2 personer
Ca 300 gram optøet spinat
2 fed hvidløg
1-2 forårslåg
saft og skal fra 1/2 citron
250 gram ricotta
Salt og peber
  1. Kog pasta som anvist på pakken indtil den er al dente og hæld vandet fra
  2. Pres vand ud af den optøede spinat og kom den ned til den kogte pasta sammen med hvidløg, citron skal, citron saft og hakket forårsløg 
  3. Kom også ricotta i og sørg for det hele bliver blandet rigtig grundigt
  4. Servér pasta retten. Evt. med lidt revet parmesan på toppen

- Laura
Læs mere »

12 kommentarer:

  1. Uhm det ser godt ud! Jeg er også stor fan af pastaretter med ricotta, for det er nydelse på rekordtid. :) Jeg plejer at lave det med parmaskinke, tomater og rucola, men skal helt sikkert prøve denne spinat version. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mums din version lyder også super lækker, den skal jeg da huske. Pasta med ricotta tager bare ingen tid at lave :)! Hav en god dag

      Slet
  2. Jeg elsker sådan nogle hurtige retter som stadig har en masse smag i sig. Denne skal prøves inden længe! Tak for opskriften! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ar det på samme måde! Den var super lækker :)

      Slet
  3. Tror i den kan spises kold? F.eks. til madpakke, ville være skønt at have et eller andet lækkert med, også når man har travlt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe! Det tror jeg helt sikkert man kan. Det kan være pastaen klister lidt sammen, men tror ikke det vil gøre noget ved smagen. Min kæreste skal selv have den med på madpakke i dag, heh! :)

      Slet
  4. Mmm.. Nem pastaret som helt sikkert kan anbefaldes. Jeg afprøvede den på mine veninder i onsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg meget glad for at høre, Line! :-)

      Slet
  5. Ser virkelig lækkert ud og skal helt sikkert prøves. Men hvad er det røde på billedet? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var også smadder lækker! :-)! Det var egentlig bare lidt cayennepeber der blev drysset over ;-)!

      Slet
  6. Det ser da vel godt nok dejligt ud det prøver jeg at lave i aften

    hilsen ole ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en god idé, Ole :) Det er så lækkert med nemme og smagfulde retter!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...