torsdag den 15. november 2012

SNACK MED GEDEOST OG HONNING

Disse små snack-bidder lavede jeg faktisk inden jeg tog afsted til Sydney - så det er ved at være et godt stykke tid siden. Indlægget havde gemt sig, og siden de smagte så godt, synes jeg ikke bare, at det skulle gå til spilde :-)! Opskriften stammer fra Jakobsen og var en af de opskrifter vi skulle prøve sidst vi modtog en pakke fra dem. Snack'en egner sig perfekt som en forret eller som en velkomst snack. Jeg synes de var helt vildt gode og gedeost sammen med honning er bare en lækker kombi :-)! Der skal ikke bruges mere end 4 ingredienser; Spinatblade, gedeost, et godt flute og honning. Derudover er de også sindsygt hurtigere at lave, da det egentlig bare er, at lægge lidt spinatblade på en skive flute, derefter gedeost og på toppen lidt honning. Hvis man er til gedeost vil jeg love at man vil elske denne lille snack! Det er først på mandag vores giveaway, om 5x12 stk froosh smoothies, slutter så hvis i ikke allerede er med, synes jeg bestemt i skal hoppe forbi :-)

Ingredienser (giver 6 stk.):
6 skiver flute
6 skiver gedeost
1 håndfuld spinatblade
  1. Kom lidt spinatblade på en skive flute
  2. Læg en skive gedeost oven på
  3. Kom lidt honning udover gedeosten
  4. Bag dem i ovnen ved 200 grader (over-undervarme) i 5-10 min. Tjek at osten er blevet gylden
 
 

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

13 kommentarer:

  1. ummm jeg elsker gedeost - mums musm mums

    SvarSlet
    Svar
    1. Så vil du også elske de her kan jeg love dig for ;-)!

      Slet
  2. Jeg elsker simpelthen gratineret gedeost! Desværre er der efterhånden længe siden jeg har fået det, for jeg har endnu til gode at finde en gedeost lavet på vegetabilsk løbe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøvede også lige hurtigt at søge på nettet og der kommer ikke rigtig noget op.. Håber du finder det på gedeost på et tidspunkt ;)

      Slet
  3. Ser lækkert ud! - Snyd ikke jer selv for en omgang af disse toppet med en skive frisk figen, serranoskinke og valnødder efter 15 min i ovnen. Og så gerne et lille pift chili i honningen, der kommes på, når de ryger ud - det gør altså underværker :D Kunne spise dem i tusindevis, tror det er min favorit "tapas"-kombination.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvorfor siger du ikke det inden jeg laver dem ? :P Ej, jeg husker det til næste gang lyder vildt lækkert!!

      Slet
  4. Hejsa
    Hvis man nu ikke er til Gedeost, har I så en idé til et alternativ ?
    Gitte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte! Jeg havde hovedet lidt i blød i går og kom frem til fx feta, halloumi (en ost der kan grilles på panden) eller brie - håber det er noget du kan lide?!
      Hav en dejlig dag :)

      Slet
  5. MUMS! Elsker jeres lette opskrifter som jeg kan være med på :D

    www.densiablog.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, den her kan ALLE være med på, den er så nem! ;)

      Slet
  6. Som selv erklæret gedeost hader! men godt opdraget væsen der smager på alt, må jeg nu korrigere og sige at det er skam "rå" gedeost og ikke lunet/smeltet som jeg ikke kan lide. jeg fik denne variation med valnødder, og der røg 3 stks lige fluks ned i min mave! mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe dejligt! Valnødder på toppen lyder også rigtig lækkert! :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...