fredag den 23. november 2012

FISKEFRIKADELLER MED LIME OG CHILI

Det er desværre slet ikke ofte nok vi får fisk herhjemme. Efter at have set en opskrift i et blad (alt for damerne eller spis bedre) på fiskefrikadeller, besluttede jeg, at det var det der stod på menuen en dag i den kommende uge. I fiskefrikadellerne skulle der lime og chili og det lød bare vildt godt. Udover lime og chili kom jeg også hakket persille i og nedenfor kan i se min opskrift på de lette fiskefrikadeller. Fiskefasen kan både være laks, torsk eller en blanding :-)! Hvis man synes farsen virker for våd, kan man altid komme lidt havregryn eller mel i. 


Ingredienser (giver ca. 10 stk):
500 gram fiskefars
1 1/2 chili
Saft fra 1 lime
salt og peber
1 bundt persille
olie til stegning
  1. Hak persille og chili
  2. Bland fiskefars, persille, chili og lime saft sammen i en skål
  3. Kom også salt og peber ved
  4. Lad farsen stå 1/2 times tid i køleskabet
  5. Form som deller med en ske (og lidt olie) og kom dem på en varm pande
  6. Steg dem til de er gyldne på begge sider (ca. 15 min i alt) 

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. Åh fiskefrikadeller er noget af det bedste! Spændende med chili og lime i .. måske man sku kaste sig ud i det.. :)
    God fredag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg helt sikkert du skal ;-)!
      Rigtig god weekend!

      Slet
  2. Lyder som et dejligt tvist på fiskefrikadeller! Med en god klat hjemmelavet remolade, mhm..
    - Frida, http://bakedbyblondie.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja, lige præcis! Det er noget af det bedste!!

      Slet
  3. Haps! Sådan en fiskedeller kunne jeg godt spise til frokost idag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis der var flere, havde jeg sendt en til dig, Maria ;-)!
      Hav en dejlig weekend :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...