lørdag den 17. november 2012

SALAT MED RØDBEDE, FETA OG VALNØDDER

Denne salat blev lavet en dag i ugen, hvor jeg manglede en let salat. Det passede perfekt med at der var rødbeder på tilbud i netto til 5 kr. for en pose - så salaten blev lige pludselig ret billig! Det eneste der er i er rødbeder, fetaost og valnødder. Derudover lavede jeg en dressing af citron og honning, som gjorde salaten en anelse sur. Salaten er meget nem at lave og kan laves i forvejen, hvis man fx får gæster. Rødbederne skal skæres i skiver og derefter bages i ovnen med lidt olie. Når de er færdige kommes de på et fad og der drysset med fetaost og valnødder. Man vælger selv hvilken fetaost man vil bruge, men jeg kan bedst lide den hvide der hedder PUK eller sådan noget, som man selv skærer. I weekenden skal jeg tilbringe min tid sammen med mine forældre i vores ny-bygget sommerhus - så der er en masse der skal på plads og laves :-) Håber I allesammen får en dejlig weekend!

Ingredienser (til 2 personer):
3-4 mellem rødbeder
Fetaost
Valnødder

Dressing: Honning og citron
  1. Skræl rødbeder og skær dem ud i tynde skiver
  2. Kom dem på en bageplade og hæld lidt olie udover
  3. Bag dem ved 220 grader varmluft i 15-20 min
  4. Kom dem på et fad og drys med fetaost og valnødder
  5. Lav en dressing ud af saft fra en 1/2 citron og 2 spsk honning
  6. Hæld dressingen over salaten

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud, søde Twins! Jeg elsker feta og rødbede-kombien!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Maja! Det har jeg også fundet ud af, at jeg gør ;-)!

      Slet
  2. Har faktisk ikke prøvet rødbede og feta-kombien, lyder spændende.. Jeg elsker den her fetaost http://www.taverna.dk/Domyati.asp , synes den er så blød og lækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en rigtig god kombi! Ja den feta og puck er de bedste ;)

      Slet
  3. Mums - den må snarest afprøves..! :)

    /Sanne
    hrogfrudk.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad mig endelig vide hvad du synes, Sanne :-)!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...