fredag den 16. november 2012

PASTAGRATIN MED SVAMPE, SOLTØRREDE TOMATER OG KYLLING

Gratin er faktisk noget jeg husker, at jeg fik meget som barn. Jeg forbinder det med pasta der er bagt i ovnen med grøntsager og fløde eller mælk. Det gode ved retten er, at man kan bruge køleskabet til at finde ud af hvad der skal i den. De fleste slags grøntsager kan kommes i og den kan sagtens spises vegetarisk :-)! Det er lækkert med den sprøde overflade, som pastaen får, til den cremede pasta, som har fået lov til at suge en masse væske. I min version kom jeg kun kylling, soltørrede tomater og svampe i som fyld. Som væske brugte jeg cremefine og kom lidt ekstra mælk i får at få mere sovs. Retten kan sagtens spises for sig selv, men er også lækker med en god salat til :-)!

Ingredienser ():
500 gram pasta (jeg brugte frisk pasta, men andet kan også sagtens bruges)
150 gram svampe
7-8 soltørrede tomater
250-300 gram kylling
2 fed hvidløg
1/2-1 dl mælk
1 spsk mel
1 spsk smør
revet parmesan
250 ml milda cremefine
  1. Kog pasta efter anvisning på pakken
  2. Skær svampe, kylling og soltørrede tomater i mindre stykker
  3. Hak hvidløg og varm en pande op med lidt olie på
  4. Svits kyllingen på panden og krydr det med salt og peber (giv det ca. 7-8 min)
  5. Tag kyllingen af panden og kom 1 spsk smør på den
  6. Tilsæt hvidløg og mel og rør godt rundt i massen
  7. Kom mælken på panden lidt ad gangen indtil man har en god sovs (bestem selv konsistensen) 
  8. Tilsæt cremefine
  9. Kom svampe og soltørrede tomater i massen og lad det koge 1 minut
  10. Tilsæt kylling og pasta sammen med lidt revet parmesan - sørg for det hele er rørt rigtig godt rundt
  11. Kom pastaen i et ovnfast fad (evt. med bagepapir i bunden) og drys med ekstra revet parmesan ost (hvis man vil)
  12. Bag den i ovnen ved 200 grader (varmluft) i ca. 15 minutter. Tjek at toppen er gylden

- Laura

Follow Twin Food
Læs mere »

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...