fredag den 2. november 2012

VINTER JUICE

Jeg ved godt at det ikke er helt vinter endnu. Men når man kommer fra Sydney med dejlig varmt vejr og til lille kolde DK - kan man godt synes det er ved at blive vinter. Jeg er vild med hjemmelavede juice og ville prøve at lave en lidt mere 'vinter-venlig' en af slagsen. Det blev til denne, hvor jeg tilslut har smagt den til med lidt kanel. I juicen kom jeg også æbler, gulerødder, appelsiner, citron og rødbeder, som giver den flotte røde farve. Det lyder lidt underligt med kanel, men det er faktisk smadder lækkert i juicen med en lille eftersmag af kanel. Er sikker på den kun bliver bedre op til jul, hvor lugten og smagen af kanel virkelig kan få mig i julestemning :-)! Jeg har netop nydt et glas til morgenmad - dejlig måde at starte dagen på. Nu går turen snart mod københavn og over til min dejlige familie! I aften skal min kæreste og jeg nemlig til Tina Dickow koncert og glæder mig meget.

Ingredienser (giver en stor portion):
5 mindre æbler
6 gulerødder
3 mellemstore rødbeder
2 appelsiner
1 citron
1 1/2 tsk kanel
  1. Kør æbler gulerødder, rødbeder, appelsiner og citron gennem juice maskinen
  2. Rør godt rundt i massen og tilsæt kanel - tilsæt evt lidt ad gangen og stop når man lige kan fornemme kanelen og smagen er god

- Laura
Follow Twin Food
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. Mmm - jeg syntes ihvertfald at det med kanelen lyder vildt tiltalende :-) Jeg elsker kanel!
    Jeg vil bestemt prøve at tilsætte lidt kanel i den næste saft jeg laver :-)

    Tak for tippet

    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder super godt, lad mig endelig vide hvad du synes om det i juicen :-)!
      Også god weekend til dig!

      Slet
  2. nøj det ser sundt ud. Jeg har desværre ingen juicemaskine selv da jeg antager den er stor og bøvlet at gøre rent?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har lidt ret, Marian. Men ift hvor godt hjemmelavet juice smager synes jeg faktisk ikke vores er så slem at gøre rent - vi har en fra philips. Det eneste der kan være bøvlet er de skarpe små knive. ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...