torsdag den 24. maj 2012

VANDMELON DRIK MED MYNTE OG LIME

De sidste par dage har det været fuldstændig fantastisk vejr. Vi (nok mest Laura, da Christine arbejder sent) har brugt meget tid på vores altan og virkelig nydt solen. I weekenden fik vi lavet os en lille fin urtehave i en altankasse, som vi glæder os til at benytte hele sommeren - vi er lidt spændt på at se om den holder hele sommeren faktisk. Vi plejer at have problemer med at holde krydderurterne grønne og friske :). Når det er så varmt, som det har været de sidste par dage, skal man jo også huske at få en masse væske - som passende kunne være denne vandmelon drik med mynte og lime. Vandmelon, som iøvrigt indeholder omkring 90 % og giver os vitamin C, er smadder godt sammen med mynte og lime. Drikken bliver meget frisk og er lige hvad vi har lyst til når vi sidder ude i varmen! Hvis man har citron i stedet for lime - kan det sagtens gå. I stedet for isterningerne ville man kunne tilføje lidt frosne bær.

Ingredienser: (til mange glas):
ca. 1/2 mellemstor vandmelon
saft fra 2 limes
10-12 mynteblade
  1. Blend alle ingredienser sammen i en blender
  2. Hæld op i et glas og kom evt et par isterninger i glasset
  3. Nyd den friske drik i det gode vejr :)

Og lige et par billeder af vores meget lille nye urtehave. Vi er meget spændte på at se hvor længe den holder - hvis i sidder inde med gode råd til dyrkning af krydderurter i altankasse, så bare kom med dem :)!

I må allesammen havde en fantastisk dag i det flotte vejr!
- Christine og Laura
Læs mere »

10 kommentarer:

  1. Mmm, hvor ser den drik lækker, forfriskende og læskende ud!
    Jeg ønsker mig simpelthen så meget en lille altan, så jeg kunne have en mini-urtehave - så kan desværre ikke give så mange råd, men blot sige keep up the good spirit! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var helt vildt frisk! :) He he, indtil videre holder den meget godt, men det er lidt som om der er en fugl der har været i spanden hvor vi har plantet radiser - ikke godt!

      Slet
  2. Hvor ser det lækkert ud piger :)
    Og jeres altan kasser er virkelig fine.
    Dejligt med en frisk drik nu når det er blevet så varmt hihi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lige præcis, den passer så godt til det varme vejr ;)

      Slet
  3. Uhmm, elsker vandmelon drik i sommervarmen. Jeg lavede rigtig meget af det sidste år. I år vil jeg prøve med andre ting :-)

    Sikke en flot lille krydderurtehave I har, jeg er spændt på at følge den. Jeg er så dårlig til at holde liv i mine krydderurter...

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder spændende :) Vandmelon er et sikkert hit for os, ligegyldigt om det er i en drik eller i skiver! Mange tak, nu må vi se hvor længe den kan holde!

      Slet
  4. Det lyder rigtigdejligt! Lige hvad man har brug for i sommervarmen. Jeg synes ofte, at vandmelon er lidt kedelig, men kunne forestille mig, at lime og mynte klæder den rigtiggodt!
    Det ser superflot ud!
    Kh Luise

    http://sesamsesam.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Luise! Ja lige præcis - en rigtig frisk drink. Vi var heldige at finde en med meget smag - men mynte og lime pifter den helt sikkert op på den gode måde ;)

      Slet
  5. Hvor ser det bare lækkert ud med vandmelon-drik - det skal jeg helt sikkert lave, for en vandmelon er jo kæmpe stor, så man kan alligevel ikke spise det hele :)
    Hvor er det også bare en god ide med krydderurter i altankassen, det tror jeg da også, jeg vil prøve. Jeg har forresten snakket med min kæreste om, hvorvidt man kan have jordbær i en altankasse. Tror I, man kan det? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja, lige præcis! Vores krydderurter har det stadig godt, så noget må vi gøre rigtigt :) Vi ved faktisk ikke med jordbær, ved ikke om de måske kræver mere plads end der er i en altankasse?! Men det kunne godt nok være fint at have noget! :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...