torsdag den 17. maj 2012

QUESADILLA MED TUN

Yes yes yes i dag er det helligdag, hvilket betyder dejlig fridag med hygge og afslapning. For mit vedkommende skal dagen gå med en fødselsdags-morgenmad (Laura's kæreste har nemlig fødselsdag) en omgang i fitness, vaske lidt tøj og i aften kommer min kæreste til middag :) Elsker sådan nogle dage, der bare skal nydes! I går var en lang dag, var sent hjemme og ville derfor lave lidt nemt med ting der fandtes i vores køkken. Laura var på arbejde og jeg var alene til aftensmad. En dåse tun har de fleste, og ellers skal man ikke bruge meget mere end et par pandekager (medmindre man laver dem selv, hvilket jeg slet ikke magtede), lidt feta og en peberfrugt. De øvrige ingredienser jeg puttede i er ikke et must, og det er selvfølgelig også muligt at putte helt andre ting i. Jeg blandede feta med lidt yoghurt natural og en peberfrugt og smurte det på en pandekage. Derefter blev der drysset med tun, lidt majs og friske spinatblade. Den blev grillet i vores smarte toaster et par minutter. Det er muligvis en god ide lige at varme den lidt i ovnen så den bliver sprød og derefter give den grill-stirberne i toasteren. Ellers kan det nemlig godt blive en smattet fornøjelse. Hvis i vil forkæle jeg selv lidt i dag, så lav den til frokost.
Ha en rigtig dejlig helligdag - hvad skal i lave?

Ingredienser (1 pers.)
3 fuldkornspandekager (mine var fra levevis)
1 dåse tun i vand
150 g. Fetaost
1 dl. yogurt natural
1 gul peber
Friske spinatblade
  1. Smuldr fetaosten og bland den godt med yoghurten
  2. Skær peberfrugten fint og bland den med fetaosten og yoghurten
  3. Smør en klat af feta/yoghurte blandingen på pandekagen. Kom derefter tun på og drys til sidst med friske spinatblade
  4. Læg en anden pandekage ovenpå og mas en smule. Ved den sidste lavede jeg en halv på en halv!
  5. Jeg grillede pandekagen i vores smarte toaster. Var dog nødt til at skære den halvt over, for at den kunne være der
  6. Skær den i passende stykker og spis :)


- Christine
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. Har du mon prøvet de quesadillos med chili som Santa Maria har lavet? De er mindre i størrelsen og så smager det topgodt med det stærke indspark. Jeg smider gerne gedeost og skinke i, luner dem på panden (eller grillen) og spiser med guacamole eller salat til. MUMS!
    Det lyder nu også dejligt med TUN!

    God fridag til dig Christine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej dem har jeg ikke prøvet, men de lyder da super lækre. Kan forstille mig at chilien er super god sammen med resten. Mums gedeost og skinke lyder også godt, det må prøves - de er jo så nemme lige at bikse sammen. Det bliver næste gang :)

      Slet
  2. Jeg elsker qusadillas og den største grund er nok fordi de er så nemme at lave, samtidig med at man kan få dem til at smage godt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig dejligt nemme, og hvad du putter i kan jo bare variere så meget. Herligt at så nem en ting kan smage så forskelligt :)

      Slet
  3. Quesadillas er virkelig en undervurderet spise! Må lige prøve jeres opskrift én af dagene :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fuldstændig undervurderet! Det lyder rigtig godt Cathrine - vi håber det kommer til at smage godt :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...