torsdag den 17. november 2011

HJEMMELAVET PIZZA






Her til aften har min kæreste og jeg fået disse lækre pizzaer. Vi lavede tre forskellige slags, som alle blev super gode. Her ses mine favoritter, den ene med pesto, ruccula, serrano skinke og frisk mozzarella - den anden med tomatsauce i stedet for pesto.

- Laura

Pizzadejen:
Ca. 4 mindre pizzaer eller 2 store

4 dl vand
1 pakke gær
2 spsk olie
1 tsk salt
600 gram tipo 00 mel

Rør gæren ud i vandet og tilsæt salt og olie. TIlsæt melet lidt ad gangen og ælt dejen rigtig godt sammen, til den ikke er klistret mere. Når du synes dejen er æltet nok, puttes den i en skål. Hæld ca. 1 spsk olie over dejen og pensel det lidt ud. Lad dejen hæve i 1-2 timer.





Det blev til 4 mindre pizzaer:
Den første blev lavet med tomat og sat i ovnen ved 230 grader i 5-10 min, derefter kom der friskt mozzarella ost, ruccula og serranoskinke på. Jeg lavede også en anden, næsten magen til, hvor jeg bare havde smurt pesto på bunden i stedet for tomatsauce.

De to sidste pizzaer blev med hakket oksekød, grøn peber, rødløg og friskt mozzarella ost. Disse fik ca 15 min i ovnen.





- Laura :-)
Læs mere »

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...