tirsdag den 10. januar 2012

SMOOTHIE MED BLÅBÆR OG MANDLER

Jeg fik ferie i går, noget som jeg virkelig har glædet mig til længe! Synes det er uendeligheder siden, at jeg har kunne sove til jeg vågner, uden at have et ringene vækkeur, som siger at man skal stå op og læse. I dag har jeg så fået lov at sove lige til jeg vågnede, skønt! Jeg havde lyst til noget friskt at starte dagen på, og så findes der ikke rigtig noget bedre end en smoothie. Denne smoothie kom til at indeholde blåbær, jordbær, banan, lidt mandler og yoghurt - mummis :-)

- Laura

Jeg elsker smoothie, og da de både er nemme at lave og smager fantastisk, er der næsten ingen undskyldning for ikke at lave en. Derudover kan man jo lave allemulige forskellige smoothies. Jeg plejer aldrig at add'e ekstra sukker når jeg laver smoothie, da jeg synes at sukkeret i frugte, gør at den er lige tilpas sød :-). Hvis man synes den er for sur i det, kan man nu altid tilføje til sirup eller fx honning.

Ingredienser til smoothie med blåbær (gav ca. 2 store glas)
1 banan banan
Lidt frosne frosne blåbær
Lidt frosne jordbær
1 1/2 dl yoghurt
1 dl mandler

Blend først mandlerne for sig, så det bliver til noget helt fint smuldr. Blend derefter banan, mandel smuldr og yoghurt godt. Tilsæt derefter blåbærerne og jordbærrerne, og blend igen. Hvis man ønsker den mere flydende, kan man altid tilføje lidt ekstra yoghurt, mælk eller vand.

   

Nemmere bliver det simpelthen ikke, du har nu en super lækker smoothie!


- Laura
Læs mere »

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...