lørdag den 30. juni 2012

PERSILLE PESTO PASTA MED TUN

Midt i al fødselsdagsplanlægningen, skal der en nem aftensmad til! Denne persille pesto pasta (prøv at sig det mange gange hurtig - hehe) med tun, er virkelig simpel. Retten kan sagtens fungerer uden tun, men hvis man synes der skal være lidt 'kød' er det lækkert at tilsætte og ellers ville man også kunne stege lidt kylling. Persillen kommer fra altankassen - som heldigvis ikke har givet op endnu, det er vi faktisk lidt stolte af. Det må betyde vi vander dem rigtigt! Tunen i pastaretten er kun lige lyn stegt på begge sider, da vi rigtig godt kan lige, at den stadig er lidt rå inde i midten. Desværre var vores pande lidt for varm, da vi kom tunen på, så den fik lidt få meget. Det var en super hyggeligt aften med arbejdet i går i Tivoli og Christine fik sagt på gensyn til dem alle. I dag skal vi til studenterfest + 2 x 18 års ved nogle af vores forældres venners børn og derefter skal vi videre til indflytterfest ved en veninde - det skal nok blive en lang, sjov og dejlig dag med lækker mad og drikke :-) Rigtig god lørdag til jer allesammen!


Læs mere »

fredag den 29. juni 2012

HYLDEBLOMSTSAFT OG HYLDEBLOMST POPSICLES

Efter at have set diverse opskrifter på hyldeblomstsaft rundt omkring i bloglang - blev det vores tur til at lave den årlige hyldeblomstsaft. Det virkede som et uoverskueligt projekt midt i eksamenslæsningen, så der skulle åbenbart ferie til, før man kunne lave den :-) Kan i huske den gang I var små og lavede hjemmelavede popsicles ud af saftevand!? Det kan vi! Og hvor bringer de her da bare minderne frem. Dengang havde man sådan nogle smarte plastik forme med tilhørende plastikpinde. I denne her omgang har vi været forbi pandurohobby og finde træ-ispinde. Fuld igang med den årlige portion af hyldeblomssaften skulle der altså også laves en omgang popsicles. Opskriften på hyldeblomstsaften er en vi har fået med hjemmefra fra vores mor, som vidst har den fra Meyer. Vi prøvede dog med lidt mindre sukker, da vi godt kan lide den mere syrlig end sød. Til popsicles'ne tilsatte vi også lidt vand, så de ikke blev for koncentreret. I aften er der sommerfest med arbejdet, som bare bliver vildt hyggeligt! Vi skal starte med at spise ved vores chefer og derefter tager vi i tivoli og hører Tim Chistensen & The Damn Crystals - det glæder vi os til!

Læs mere »

torsdag den 28. juni 2012

TWINFOODS FØRSTE GIVEAWAY

Så blev det tid til vores første giveaway. Den kommer i anledningen af at vi har fødselsdag på mandag. Det vil vi fejre og synes derfor at én af Jer skal have en gave. Vi er så glade for hvor langt bloggen er nået på de 8 1/2 måned vi har haft den. Da vi startede havde vi aldrig turde drømme om, at nå dertil hvor vi er i dag. Hver måned stiger antal følgere og sidevisningerne bliver flere og flere - det er vi simpelthen så glade for og vi synes derfor vi skylder Jer noget, for uden Jer var vi aldrig nået hertil :-).




Vinderen får 2 glas frysetørrede bær; hele brombær & hindbær
Vi ved godt at de frysetørrede bær har været et hit længe, men vi synes simpelthen at de hænger ekstra godt sammen med sommer og sol, og med alle de retter de kan benyttes i, kan man næsten altid bruge et glas (eller to ;-))

Vi kan også fortælle Jer, at vi har gang i et lille projekt, som vi glæder os til at fortælle en masse mere om - når vi kan (forhåbentlig over sommeren)!

For at være med i konkurrerencen skal i skrive en kommentar nedenunder om hvad i synes er det aller bedste ved bloggen - lige præcis den grund til at i læser med!! Hvis i har nogle forslag til forbedringer så skriv endelig dem med i kommentaren.

Vinderen udtrækkes d. 5. juli - det er ikke et krav, men i er selvfølgelig meget velkomne til at gå ind og følge os på bloglovin eller facebook :-) Skriv gerne jeres mail så vi kan kontakte jer - og ellers kan i se vinderen på bloggen d. 5 juli!

Giveaway'en er 100% sponsoreret af os selv


- Laura og Christine
Læs mere »

CHIMICHANGA

Chimichanga kan nok bedst beskrives som en pandekage, foldet til en firkant og stegt på panden! Utroligt at sådan en ting behøver så fanzy et ord som chimichanga (det ligger ret godt i mundet egentligt ;-)) En pandekage med lige det fyld man kan lide og ved at stege den på panden bliver skorpen ekstra sprød. I vores chimichanga kom der en oksekødsblanding med cannellinibønner og rødløg. Derudover blev der tilsat radiser, tomater, oliven, friske spinatblade og mozerella. I dag skal der bages kage - Christine har sidste dag i hendes praktik i morgen, hvor hun har tilbragt de sidste 20 uger. Når fredag er forbi er 5. semester overstået og det næste semester i Sydney er lige om hjørnet, helt præcist 1 UGE - tiden flyver afsted!
Læs mere »

onsdag den 27. juni 2012

YOGHURTIS MED FRISKE JORDBÆR OG TWIX

Mmmm endnu et forsøg på en lidt sundere is, ligesom den nemme blåbæris. Denne her gang har vi forsøgt med nye ingredienser; jordbær og twix. En lækker kombination, der sammen med den græske yoghurt smager af en masse sommer og knas når man får et stykke twix med på skeen. Og sommer er vidst lige nøjagtig hvad vi har brug for. En ekstra bonus ville så være hvis man kunne nyde en lækker skål is på terrassen mens aften solen går ned... men det må vi nok vente lidt på, og måske Christine slet ikke når at opleve det inden hun rejser. Denne her is er ligeså nem som sidste gang. Den kræver græsk yoghurt, jordbær, twix, vaniljesukker og sirup. Den kan nogenlunde passe sig selv i fryseren, hvor den blot skal røres i engang i mellem og så vil den være klar efter 3-5 timer.

Læs mere »

tirsdag den 26. juni 2012

GAMMELDAGS ÆGGEKAGE

Denne æggekage minder en anelse om dem man kan få ude på vores arbejde. Her har vi bare valgt at bruge pølser i stedet for flæsk og så er vores desværre ikke hævet så meget op, som den plejer at gøre derude. Kokkene må kunne nogle tricks, som vi ikke har fundet ud af endnu :-) Æggekage er en god aftensmad, fordi den er sindsygt hurtig at lave og derudover kan den virkelig laves med få ingredienser - hvor den stadig smager godt = SU venlig! Vi valgte at lave æggekagen som en ægte gammeldags æggekage, som vi kender den fra vores arbejde. Æggemassen består bare af mælk, æg, salt og peber og på toppen har vi drysset med tomater, agurk, radiser og purløg (udover pølserne). I starten skal æggekagen stå på komfuret og tilslut skal den ind i ovne - hvor det vist er meningen at den skal hæve lidt op, hvis man har rodet nok rundt i den, mens den var på komfuret :-)

Læs mere »

mandag den 25. juni 2012

RUGKLAPPER MED MELON OG SERRANOSKINKE

Laura har jo fået sommerferie og det betyder overskud! Overskud til at lave en lækker frokost med det man allerbedst kan lide! Vi elsker melon med serranoskinke, som er en sikker vinder til en forret - specielt om sommeren! Her har vi lavet det om til en sandwich ved bare at komme melon og skinke i en rugklapper - meget simpelt, men super lækkert. På bunden smurte vi med lidt Hellmanns mayo - bare for at gøre det lidt lækre :-) Hvis man ikke er til mayo, er vi sikre på, at den også vil smagte rigtig godt uden. Det blev også til et par haspere ved siden af, bare med melon og skinke! Melonen vi brugte var en galia melon, da det er den vi synes smager bedst til denne ret! Hvis vi havde haft avocado var dette også kommet i rugklapperen, men det havde vi desværre ikke.

Læs mere »

søndag den 24. juni 2012

LAMMEBURGER MED KRYDREDE KARTOFLER

Fredag aften var jeg (Christine) alene hjemme og havde inviteret min kæreste til spisning. Jeg havde lyst til en rigtig fredags ret som burger, men synes ikke det skulle være de traditionelle. Jeg har længe ville prøve noget med hakket lammekød, så det blev til lammeburger. Det hakkede lammekød findes blandt andet i føtex på frost. Mht. til burgerboller havde jeg ikke lige overskud til at kaste mig over det store projekt, så vi gik til Schwizerbageren og fandt nogle lækre boller, der havde nogenlunde samme form som burgerboller. Til burgeren lavede vi nogle kartofler i ovnen, der blev krydret med paprika og tørret basilikum. I burgeren kom der sammen med lammebøffen også friske spinatblade, radiser, tomater, agurk og løg - brødet blev smurt med mayo og ketchup.
Læs mere »

lørdag den 23. juni 2012

TÆRTER MED SOMMERBÆR

I torsdag, da Laura fik sommerferie og vejret var rigtig godt, besluttede vi os får at lave disse små tærter med en sommerbær. De passede perfekt til vejret og vi spise dem til dessert! Opskriften på bunden er tyvstjålet fra de søde piger - Plat du jour, dog med få ændringer! Cremen er hjemmelavet og bestod af mascarpone, creme fraiche, limesaft, vaniljekorn og lidt sukker. Under cremen kom der et lille lag af smeltet chokolade og nougat - dette vidste vi smagte godt sammen fra crunchy chokolade. Tærterne blev rigtig gode, og smagte meget af sommer! Bærerene gør det rigtig godt og kan selvfølgelig varieres alt efter hvad man bedst kan lide, vi brugte jordbær, blåbær og hindbær. Dagen i dag skal ikke gå med det store, Laura var i byen i går og skal pleje hovedet og i aften har Christines kæreste lovet at lave aftensmad - lækkert! Det kan være vi prøver at finde et bål efter aftensmad- nogen der ved om der er nogle stedet i Århus hvor der laves bål?! Rigtig god Sankt Hans aften til jer! :-)


Læs mere »

fredag den 22. juni 2012

PANDERKAGER AF COUSCOUS

Der var lidt rester tilbage fra salaten med granatæbe, feta og aubergine som skulle bruges. Vi havde ikke lyst til at spise den rent igen, så derfor ville vi finde på noget nyt. Det var faktisk lidt af et eksperiment, for vi havde ikke rigtig nogen idé om, hvordan det blev i sidste ende. Heldigvis blev det godt, og noget man hvert fald sagtens kunne spise. Vi endte med at lave salaten til små pandekager ved at tilsætte æg, lidt mælk og mel til salaten - pandekagerne blev stegt på panden indtil de var gyldne. En lækker dressing ville gøre det rigtig godt til disse, men vi havde desværre kun lidt creme fraiche, som vi måtte nøjes med. Hvis i har et bud på en dressing, der vil egne sig godt til disse pandekager, så skriv den gerne til os! :-)

Læs mere »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...