
Som skrevet før, hører der (næsten) altid en hjemmelavet dessert til, når mine forældre kommer ind i lejligheden og spiser. Sidst de var herinde blev denne vaniljeis desserten. For ca. 1 måned siden købte min mor og jeg en ismaskine i fakta for den nette sum af 150 kr. Jeg ved godt at prisen siger noget om kvaliteten, men vi besluttede os alligevel for at købe maskinen, for at se hvor meget vi ville få den brugt ift. om der i fremtiden måske skulle investeres i noget bedre. Indtil videre har den virket helt fint og vi har begge fået lavet nogle gode is i den! Det eneste problem med den, er at den minimum skal stå i fryseren i 12 timer, og i dette tilfælde fandt jeg først ud af på dagen at jeg ville lave is. Derfor stod den der ikke helt 12 timer og jeg valgte også af den grund ikke at varme massen op, så ville den aldrig være blevet til is. Jeg kom lidt hakket chokolade i isen, men den kan sagtens spises uden. Tror det er en af de bedste vaniljeis jeg har smagt, den var bare lækker og smagte vildt godt! Heldigvis var resten af familien også enige, specielt min lillebror var vild med den :) Nederst i indlægget er der et par billeder af en is jeg skulle lave for
Jakobsens, der kom m&m's i og så var sukker erstattet med honning. Honningen gav den en spændende smag, som jeg ikke helt kunne finde ud af om jeg kunne lide. Hvis man er til honning, kunne det være man skulle prøve at erstatte sukker med honning ;)!
Læs mere »