tirsdag den 18. oktober 2011

RØDSPETTEFILLETTER


Rødspettefilletter med tomat/mozzerella salat og ovnbagte rodfrugter. - Meget nem og lækker aftensmad.

- Laura





Jeg havde købt en pose med gulerødder, pastinakker og rødbeder. Det første jeg gjorde var at skrælle dem og derefter lægge dem ud på en bredeplade hvor jeg hældte lidt olie over og strøg lidt salt.
De blev sat i ovnen (over-undervarme) ved 180 grader i ca. 30 min.
Pastinakkerne skal ikke have ligeså lang tid som rødbederne og gulerødderne, så hvis man er træt af at de bliver bløde i det, skal man sætte dem ind efter ca. 15 min.

Imens rodfrugterne var i ovnen, lavede jeg salaten. Den bestod af 4 tomater og en mozzarella ost, begge ting skåret ud i skiver. Jeg lagde det fint ud på en tallerken og toppede med lidt skåret rødlåg.

Da der var ca 10 min tilbage af rodfrugterne startede jeg på at panere fisken. Først vendte jeg fisken i en skål med æg, hvor jeg også havde kommet lidt mel i, så æggemassen blev lidt tykkere. Derefter kom fisken over i en ny skål med rasp og tilsidst på panden.
Filetterne fik ca. 2-3 minutter på hver side (de var ikke så tykke)

- Laura
Læs mere »

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...